ماجراجویی در دنیای بسته بندی

راهنمای کامل برندینگ ویتامین و مکمل

۱۸ دی ۱۳۹۹

هویت برند خود را تعریف کنید

مرحله‌ی بعدی فرآیند برندینگ ویتامین، تعریف عناصر اصلی طراحی هویت برند شما است.

این عناصر عبارتند از:

تایپوگرافی

فونت‌های برند و تایپوگرافی که در طراحی‌های برند خود استفاده می‌کنید، می‌تواند پیامی درست و متناسب با اینکه شما چه کسی هستید، به مشتریان‌تان ارسال کند. برای مثال؛ استفاده از یک فونت سنس سریف (sans serif) مدرن روی بسته‌بندی ویتامین شما، پیامی بسیار متفاوت‌تر از فونت گرافیکی منتقل می‌کند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که هر یک از فونت‌هایی که برای برندینگ ویتامین خود انتخاب می‌کنید. با پیامی که می‌خواهید ارسال کنید، مطابقت داشته باشد.

پالت رنگ

انسان با رنگ‌ها ارتباط برقرار می‌کند. بنابراین با آگاهی از روان‌شناسی رنگ‌ها می‌توانید بر رفتار، عواطف و واکنش مخاطب‌های‌تان تاثیرگذار باشید. به عنوان مثال؛ اگر شما در حال تولید مکمل‌های مفید برای آبرسانی هستید. ممکن است بخواهید رنگ آبی را در پالت رنگ برند خود بگنجانید. تا تداعی‌کننده‌ی آب برای مخاطب‌های‌تان باشد. اگر در حال تولید یک سری از ویتامین‌های ویژه زنان هستید. ممکن است بخواهید رنگ صورتی را که به طور سنتی با زنانگی همراه است، در نظر بگیرید.

فرم/ شکل

فرم‌ها و شکل‌های مورد استفاده شما (مانند گوشه‌های تیز و زاویه‌دار در مقایسه با گوشه های گرد) می‌تواند ظاهر و احساس بسیار متفاوتی را در برند ویتامین شما ایجاد کند. برای مثال؛ اگر شما می‌خواهید ویتامین‌های قبل از زایمان را تولید کنید. بهتر است که از شکل‌های گرد در برندینگ‌تان استفاده کنید. بسیار حائز اهمیت است که فرم‌ها و اشکال متناسبی را با نوع برند خود انتخاب کنید.

برچسب در برندینگ
برچسب سفید نشان دهنده خالص و شفاف بودن است. دو ویژگی که مصرف کنندگان بیشتر در مکمل‌ها می خواهند. طراحی برچسب توسط cynemes.
پالت رنگ
پایه مثلثی، رنگ سبز و فونت سنس سریف، همه با هم هماهنگ و تعریف کننده برند هستند. طراحی لوگو توسط Aadheesh.
ویتامین سی و رنگ نارنجی
نوار نارنجی مصرف کنندگان را به یاد پرتقال که حاوی ویتامین C است، می‌اندازد. طراحی لیبل توسط greenboys™.

عناصر اصلی خود را طراحی کنید

هنگامی که اصول هویت برند خود را تعریف کردید. وقت آن است که از عناصر اصلی برند در برندینگ ویتامین و مکمل خود استفاده کنید.

چند عنصر اصلی در برندینگ وجود دارد که شما برای راه اندازی برند ویتامین خود به آن‌ها نیاز دارید، از جمله :

لوگو

همان‌طور که می‌دانید لوگو ویترین برند شما است. پس یکی از مهم‌ترین عنصرهایی است که باید در ایجاد آن دقت کنید. مطمئن شوید که زمان، انرژی و منابع کافی برای خلق آن صرف کرده‌اید.

طراحی لوگو
طراحی لوگو توسط OneFocusDesign.

وب سایت

هر برندی به یک وب سایت نیاز دارد. از جمله برندهای ویتامین و مکمل. شما نه تنها نیاز به ایجاد وب سایتی دارید که کاملاً در تناسب با برند شما باشد. به خوبی طراحی شده و توجه مشتریان را به خود جلب کند. بلکه باید مطمئن شوید که وب سایت شما با دستورالعمل‌های ارگان تصمیم گیرنده بهداشت کشور مطابقت دارد.

بسته‌ بندی

همانطور که گفته شد. رقابت زیادی در صنعت ویتامین وجود دارد. بنابراین طراحی و تولید یک بسته‌ بندی چشم‌نواز مهم است. این یک شرط لازم است اما کافی نیست. بسته‌ بندی شما نه تنها باید زیبا به نظر برسد، بلکه باید کاربردی هم باشد و از محصول شما محافظت کند.

بروشورها و مطالب آموزشی بازاریابی

بعضی از فروشگاه‌ها به شما این امکان را می‌دهند که مطالب آموزشی یا بروشور برای مشتریان خود قرار دهید. بنابراین در طراحی و توسعه‌ی آن‌ها نهایت دقت را به خرج دهید. چرا که راهی موثر در جهت جذب و حفظ مخاطب‌ است. شما باید اطمینان حاصل کنید که هر نوشته یا نسخه کاملاً با دستورالعمل‌های صنعت ویتامین سازگار است.

هر یک از این عناصر در راه اندازی یک برند ویتامین موفق، نقش مهمی را ایفا می‌کنند. بنابراین در هنگام شروع کار مطمئن شوید که به این عنصرها می‌پردازید و زمان و انرژی لازم را صرف می‌کنید.

بروشور ویتامین
طراحی بروشور توسط Kiwari.
بسته بندی ویتامین-برندینگ ویتامین
طراحی بسته‌بندی محصول توسط Daria V.

لوبیای سحرآمیز خود را در برندینگ ویتامین از ما دریافت کنید

برندینگ ویتامین به زمان و انرژی زیادی نیاز دارد. اکنون می‌دانید که مراحل خلق برند ویتامین و مکمل به چه شکلی است. حال می‌توانید با راهنمایی‌های تیم پک باز لوبیای سحرآمیز خود را دریافت و برند ویتامین خود را خلق کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *