ماجراجویی در دنیای بسته بندی

۱۲ طرح برتر بسته بندی قهوه

۳ آذر ۱۴۰۲
administrator پک باز

هنگامی که مصرف کنندگان در راهروهای سوپرمارکت‌ها به دنبال یک کافئین عالی می‌گردند، یا برندهایی را که می‌شناسند می‌خرند و یا از برندی خرید می‌کنند که به نحوی توجه آنها را جلب کند و وادارشان کند که آن را امتحان کنند.

وقتی هیچ معیاری برای مقایسه و تصمیم خریدار وجود ندارد چگونه می‌توانیم به او کمک کنیم که بین هزاران قهوه با قیمت مشابه یکی را انتخاب کند؟

درست است! با برند و بسته بندی منحصر به فرد و متمایز.

برندینگ و طراحی بسته بندی قهوه نقش حیاتی در جذب مشتری دارد. کار با جلب شدن به یک طراحی بسته شروع می‌شود، اما یک تجربه مثبت می‌تواند بر خریدهای آینده تأثیر بگذارد و وفاداران برند شما را افزایش دهد.

چه صاحب یک برند قهوه باشید و چه فقط به دنبال مطالبی درباره برندسازی هستید، جای درستی آمده‌اید. ما ۱۴ طرح بسیار موثر برندینگ و بسته بندی قهوه را گردآوری کردیم که هر کدام نمونه‌ای درخشان از برندسازی و طراحی درست هستند.

بسته بندی قهوه

۱. قهوه برشته Square One

واژه Square  به معنی مربع است. اما بسته بندی آن به هیچ وجه مربع نیست. بلکه یک استوانه عجیب و غریب است. به نوعی، این نام با پارادوکسی که ایجاد می‌کند و تأکید می‌کند که Square One چقدر متفاوت و برجسته است.

فرم ماهرانه نوارها و بازی نور اینطور القا می‌کند که بسته در حال جریان است و حرکت است. دقیقن همان چیزی که از قهوه خود می‌خواهید – تا شما را نیز به حرکت درآورد.

روی طراحی مینیمالیستی بسته بندی اثری از گرافیک پرحجم و کلمات زیاد نمی‌بینید. همان مقدار اندک نیز کاملاً با رنگ‌های پررنگ برجسته ‌شده است.

بسته بندی قهوه

رنگ‌ها انتخاب خوبی هستند، زیرا مطالعات نشان می‌دهد که رنگ شناخت برند را تا ۸۰ درصد افزایش می‌دهد. Square One نمونه ای برجسته از نحوه بهره‌گیری از این ویژگی رنگ است. این طراحی آنقدر جذاب است که در ابتدا حتی مشخص نیست که یک بسته قهوه است، بنابراین باعث کنجکاوی خریداران می‌شود.


بسته بندی قهوه

۲. بسته بندی قهوه Blend Station

ساده. تاثیر گذار. درست به هدف. اینها کلماتی هستند که طراحی بسته بندی قهوه Blend Station را توصیف می‌کنند. طراحی لوگو “دو چشم باز” روی بسته بندی، کاپ قهوه و شلف فروشگاه به شما خیره می‌شوند.

بسته بندی قهوه
بسته بندی قهوه

برند Blend Station برای تمایز نسبت به رقبا متکی بر استفاده از رنگ‌های تیره و کنتراست است. بسته بندی ساده مینیمال و مدرن Blend Station جسورانه روبروی شما می‌ایستد می‌گوید: با بوی قهوه بیدار شوید.


بسته بندی قهوه

۳. قهوه Chocolocuras

Chocolocuras چگونه مشتریان را جذب می کند؟

این برند با تصویری از ترکیب قهوه با مسکات های بامزه، که روی پس‌زمینه مات رنگارنگ قرار گرفته‌اند، مطمئن شد که در هر قفسه‌ای دیده می‌شود.

طراحی این بسته بندی قهوه به گونه‌ای است که شما را وسوسه می کند که پس از خالی شدن بسته، آن را نگه دارید، اما ما بر روی ترافل های قهوه برنزی Chocolocuras تمرکز خواهیم کرد.

بسته بندی استوانه دارای دو قسمت است، بدن مسکات و سرهای مختلفی را روی درب کشیده شده‌اند. بنابراین می توانید آقای ملوان را در کمترین زمان به یک زن بیکینی پوش تبدیل کنید.


بسته بندی قهوه

۴. کافه رویال

گفته می‌شود که بنفش رنگ خانواده سلطنتی است. بنابراین یک انتخاب عالی برای فنجان کلاسیک کافه رویال است. تایپوگرافی جسورانه در رنگ‌های زنده تضاد عالی با پس زمینه تیره و مات دارد. رنگ تیره به خوبی با سایه‌های شیرها بازی می‌کند و شخصیت‌های روی فنجان‌ها را برجسته می‌کند.

حتی شکل بدن‌ها در کنار سر شیرها دقیقاً با پیام مطابقت دارد. رست Extra Strong کمی ظاهری تهاجمی دارد، تافی کاراملی کشیده‌تر است، کلاسیک کاملاً لباس کلاسیک به تن دارد، و Double Fat چاق و گرد به نظر می رسد.

طراحی کافه رویال حول شخصیت‌های مشتری می‌چرخد که از طریق تصویر بدن به تصویر کشیده می‌شوند. این به جمع کردن پیام کمک می کند: «در بدن خود احساس خوبی داشته باشید. کافه رویال را بنوشید و غرش کنید.» استفاده خلاقانه از سر شیر به جای چهره انسان، فضایی را برای افراد ایجاد می‌کند تا احساس قدرت کنند.


بسته بندی قهوه

۵. Blue Bottle Coffee’s Oji Slow-Drip Coffee

برای اینکه بفهمیم طراحی بسته بندی برند چگونه بهترین ویژگی‌های یک محصول را نشان می‌دهد، باید در فرآیند ساخت این نوشیدنی کافئین دار تحقیق کنیم.

در اصل، این یک عصاره قهوه است که آماده سازی آن زمان زیادی می برد، بنابراین نام آن را “آهسته چکه می‌کند”. اوجی یک سبک ژاپنی از دم کردن سرد است.

وقتی به برند و طراحی بسته‌بندی قهوه نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که خطوط نرم، اما پررنگ، مینیمالیستی هستند. قهوه یک نوشیدنی قوی و متراکم است. بسته بندی بطری شکل آن قدرت قهوه را منعکس می کند.

تایپوگرافی دراز و گرد است، بدون لبه‌های ناهموار، اما به حداقل ممکن می‌رسد. بطری آبی کوچک در بالا تنها رنگ جدا از پس‌زمینه تیره و متن سفید است که آن را متمایز می‌کند و مطمئن می‌شود که مردم آن را به خاطر خواهند آورد.

در طراحی کلی قهوه آهسته اوجی، بطری آبی ثابت می کند که: کمتر، بیشتر است.


بسته بندی قهوه

۶. بسته بندی قهوه Fuel Coffee

ترکیب آمریکایی، زیبایی‌شناسی قدیمی آمریکایی، و طرحی که مطابق با نام قهوه: سوخت است.

درست مانند اکثر ما که قهوه مصرف می‌کنیم، این برند نیز از زیبایی‌شناسی قدیمی بسته‌های روغن موتور استفاده می‌کند. تایپوگرافی بسیار جسورانه است و با رعد و برق در زیر نام تجاری، یک تصور قوی ایجاد می‌کند.

این قهوه در دسته‌های کوچک برشته می‌شود، بنابراین می‌توان گفت که حتی نسخه محدودی دارد و بسته‌ بندی آن نیز حس و حال خانگی را القا می‌کند. در مجموع، این یک بسته کامل است که مطمئناً سوخت کافی برای روز را در اختیار شما قرار می دهد.


بسته بندی قهوه

۷. بسته بندی قهوه Black Goat

ممکن است این نام کاملاً تصادفی به نظر برسد، اما آیا می‌دانستید که بخاطر کشف قهوه باید از بزهای اتیوپیایی تشکر کنیم؟

یک گله‌دار بز اتیوپیایی متوجه شده است که بزهایش تمام شب را پس از خوردن توت‌های درختی در آن نزدیکی، بیدار می‌مانند. او کشف خود را با یک راهب محلی درمیان می‌گذارد. راهب تصمیم می‌گیرد از توت‌ها نوشیدنی درست کند.

او درمی‌یابد که پس از نوشیدن چیزی که دست کرده است می‌تواند در طول نماز شب خود را به راحتی تاب بیاورد و بیشتر بیدار بماند. از آن به بعد همه راهبان از نوشیدنی شگفت انگیز توت لذت می بردند و تا زمانی که دانه های قهوه به شبه جزیره عربستان رسید و داستان شروع شد.

اکنون که تاریخچه قهوه را می دانیم، می توانیم طراحی بسته بندی موثر Black Goat را تحسین کنیم. الگوی بدون درز با اشکال هندسی انتخاب شده است، زیرا این قهوه از یک منبع واحد، بارها و بارها تهیه می شود.

این الگو به قدری ظریف است که در ابتدا حتی قابل مشاهده نیست، زیرا شما جذب تایپوگرافی جسورانه و آرم بز می‌شوید که متضاد پس زمینه برجسته است.

بسته بندی قهوه

۸. Death Wish Coffee

هدف یک برند چیست؟ تحقق وعده محصول

اگر این را در نظر بگیریم، قطعاً می‌توان گفت که Death Wish Coffee انتظارات مشتریان را برآورده می‌کند.

چگونه یک Death Wish Coffee را می فروشید؟ با لوگوی قوی جمجمه و استخوان‌های متقاطع در مرکز بسته بندی قهوه، به این سوال پاسخ داده شده است.

همه چیز نشان می دهد که این قهوه قوی است، به اندازه‌ای که حتی مردگان را زنده می‌کند. سیاه، سفید و کمی قرمز برای برجسته کردن آرزوی مرگ. فضاهای خالی اینجا نیز حکایتی از داستان دارند.

آیا ترکیبی بهتر از از پرچم دزدان دریایی  برای نشان دادن قدرت و سرکشی وجود ندارد؟ این طرح نشان می‌دهد که آنچه در پشت آن پنهان شده است گنجی ناب است.


بسته بندی قهوه

۹. Onyx Coffee Lab

Onyx Coffee Lab یک نمونه عالی از این است که چگونه گرایش های طراحی مدرن می توانند یک محصول سنتی را به بازار عرضه کنند. به ترکیب کامل ویژگی‌های اینفوگرافیک، جوهر تاتو و پس‌زمینه با رنگ‌های مشکی درست مانند آنچه در سنگ‌های اونیکس یافت می‌شود، بنگرید.

هر طرف این بسته داستان و هدفی دارد.

قسمت جلویی دارای یک جمجمه چشم نواز به سبک Dia de Los Muertos است که حالت تمرکز بالاتر را به تصویر می‌کشد که به وضوح با نوشیدن قهوه مرتبط است. حتی نام برند به خوبی روی پیشانی می نشیند. توجه کنید که چگونه بینی از یک دانه قهوه تشکیل شده است.

این بسته بندی قهوه شما را وسوسه می کند که آن را بخرید و از بوی یک فنجان تازه دم کرده لذت ببرید.

اینفوگرافیک روش استفاده در سطح کناری بسته بندی برای چشم خوشایند است. اما معنای عمیق‌تری دارد که با شعار برند – هرگز به اندازه کافی خوب راضی نشوید – همسو است. آیکون‌های ساده و تمیز، متن مختصر و دستورالعمل‌های واضح برای یک فنجان قهوه عالی.

طرف دیگر برای اطلاعات تماس و لینک‌های شبکه های اجتماعی محفوظ است. این یک فریاد واضح برای نوشیدنی های Onyx است که به جامعه خود بپیوندند.

بسته بندی قهوه

در پشت بسته بندی برچسب‌های رنگی جذاب که محصولات Onyx Coffee Lab را متمایز می‌کند، به نمادهایی که قدرت، نوع ترکیب، طعم، و حتی میزان ارتفاع محل جمع‌آوری دانه‌ها را نشان می‌دهند، اختصاص دارد که منشأ ارگانیک قهوه را نشان می‌دهد.

و همه اینها بوسیله بسته بندی قهوه گفته می شود! واضح است که چرا آزمایشگاه‌های قهوه اونیکس برنده جایزه غذای خوب در سال ۲۰۱۶ شده‌اند.


بسته بندی قهوه

۱۰. بسته بندی قهوه Hillside Coffee

Hillside Coffee دارای یک پالت رنگی ساده است اما پیامی قوی برای انتقال دارد – یک نوشیدنی قهوه با کیفیت بالا با دانه های مرغوب، بسته بندی شده در یک قوطی مجلل.

گنجاندن طلا در طراحی سخت است، اما در این مورد، اجرا و طراحی کاملاً هماهنگ هستند، بنابراین بسته بندی قهوه احساس گرما و سنت را منتقل می‌کند. چیزی که از یک برند قهوه درجه یک می‌خواهید.

درخشش طلایی فلز سعی می‌کند مردم را به چشیدن طعم غنی قهوه‌ی Hillside جلب کند، و الگوی انفجاری از نقطه‌ها و خط‌های تیره‌ گویای شدت عطر و طعم نهفته در قهوه است.

شیب از قهوه‌ای به طلایی مرکز قوطی را برجسته می کند. تایپوگرافی بزرگ و پرحجم است. با خطوط واضح و لبه‌های تیز برای نام شرکت، و حروف گرد برای محصول. در مجموع، طراحی خوب و متعادل برای یک ترکیب قهوه با کیفیت بالا.


بسته بندی قهوه

۱۱. Made Coffee

دیدن یک طراحی بسته برند موثر که به همه سوالات به این سادگی و ظرافت پاسخ دهد، نادر است. همه چیز در جای خود قرار می‌گیرد. از تایپوگرافی گرفته تا پالت رنگ، تصویری شبیه به اینفوگرافیک و تا خود لوگو – یک بسته بندی قهوه عالی.

همانطور که در این مقاله می‌بینید، مشکی رنگی است که در بیشتر بسته بندی های قهوه غالب است. بنابراین دیدن رنگ های دوست داشتنی آبی و بژ که داستان متفاوتی را بیان می‌کند، بسیار خوب است. برندسازی و طراحی به شما کمک می‌کند که برجسته شوید، این دقیقا همان چیزی است که Made Coffee موفق به انجام آن شده است.

تایپوگرافی شیک، پر از خطوط متضاد و برجسته برای نام برند، و درهم و خمیده برای نوع محصول. لوگو ترکیب حرف M و یک قطره قهوه است.

لوگو به وضوح به سوال What پاسخ می دهد. تصویر روی بسته بندی به مردم در مورد فرآیند دم کردن سرد و نحوه انجام آن آموزش می دهد. آیکون ها همچنین مواد اصلی را نشان می دهند و نشان می‌دهند که چه نوع طعمی را می‌توانید از داخل قوطی انتظار داشته باشید.

این نوع طراحی خوب، معدن طلایی برای جذب مشتری و وفاداری مشتری است، زیرا بسیار جذاب است. دعوت کننده است و چشم شما را جلب می‌کند.

این فقط محصول نیست که شما در سبد خرید می‌اندازید – پس از برداشتن آن، وقت خود را صرف مطالعه آن و کشف همه چیزهایی خواهید کرد که ارائه می‌دهد. و این همه به لطف یک طراحی خوب است.


بسته بندی قهوه

۱۲. Archer Farms Coffee

Archer Farms Coffee با آثار هنری زیبای رنگارنگ و یک لوگوی کوچک اما تأثیرگذار، شگفت‌انگیز است. خروس قرمز یک انتخاب عالی برای Archer Farms است. زیرا به شما قول می‌دهد که بلند شوید و بدرخشید – البته بعد از اولین فنجان خوشمزه کافئین دار.

با اینکه تصاویر نیمی از سطح بسته بندی قهوه را پوشانده‌اند، مزاحم نیستند. تفاوت بین نیمه بالایی و پایینی بسته بندی، خوب و متعادل است.

هر ترکیب تصویر مخصوص به خود را دارد. اما وقتی در قفسه‌ای در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، تقریباً به نظر می‌رسد که آنها با هم یک نقاشی دیواری بزرگ می‌سازند و به یک اثر هنری متصل تبدیل می‌شوند.

آیکون ها برجسته و قابل درک هستند و اطلاعاتی در مورد ترکیب، قدرت قهوه، منشاء، طعم و نوع قهو‌ نشان می‌دهند. در سطح کناری بسته بندی، محتوای متنی برای کسانی که می‌خواهند درباره ذخیره‌سازی و بهترین روش دم کردن قهوه‌ بیشتر بیاموزند، طراحی شده است. همچنین نشان می‌دهد که برند به نحوه استفاده شما از محصول خود اهمیت می‌دهد و آنها می‌خواهند شما از این تجربه لذت ببرید، نه اینکه فقط خریدار باشید.

چرا برند و طراحی بسته بندی اهمیت زیادی دارد؟

جذب یک مشتری جدید می‌تواند تا شش برابر گران‌تر از نگه داشتن مشتری قدیمی باشد. همچنین، نزدیک به ۶۰ درصد از مصرف‌کنندگان می‌گویند که احتمالاً محصول جدیدی را از برندی خریداری می‌کنند که قبلاً با آن آشنا هستند.

جذب مشتریان جدید و کسب وفاداری به برند برای هر کسب و کاری بسیار مهم است. این کوهی است که هر شرکتی باید از آن بالا برود.

خبر خوب! برند و بسته بندی هم بر خرید فوری و هم بر وفاداری مشتری تأثیر می‌گذارد. به علاوه، یک هویت برند ثابت می‌تواند درآمد را تا ۲۳ درصد افزایش دهد. ۹۰ درصد مصرف‌کنندگان از یک برند انتظار هویت منسجمی دارند. به همین دلیل است که در طراحی بسته بندی قهوه (و هر دسته محصول دیگر) با دقت فکر می‌شود. زیرا بسته بندی برند برای موفقیت در بازار بسیار مهم است. این می تواند به شما کمک کند مشتریان جدید بیشتری جذب کنید، وفاداری مشتری را افزایش دهید و فروش خود را به طور استراتژیک اضافه کنید.

برندسازی و طراحی بسته بندی قهوه موثر می تواند به ما بیاموزد:

بسته بندی فقط یک ظرف برای محصول شما نیست – می تواند داستانی را در مورد محصول بیان کند، روی منشا آن تمرکز کند، ویژگی های آن را نشان دهد و به همه سؤالات با سرنخ های ظریف پاسخ دهد.

برخی از درس هایی که همه ما می توانیم از بهترین طرح های بسته بندی قهوه بیاموزیم عبارتند از:

  • دیده‌ایم که طراحی ساده چگونه از طریق رنگ شفاف Square One و تصاویر زنده Archer Farms Coffee توجه را به خود جلب می‌کند.
  • گاهی اوقات تایپوگرافی عنصر کلیدی برای طراحی عالی است که در قهوه سوخت دیدیم.
  • همچنین، استفاده نکردن فونت و پالت رنگی تک رنگ می‌تواند راه حل موثری باشد، مانند لوگوی تعبیه شده روی بسته بندی Blend Station.
  • طراحی بسته بندی Black Goat نمونه ای عالی از داستان سرایی است.
  • مانند آرزوی مرگ، گاهی اوقات بسته بندی خودش را توضیح می‌دهد. بنابراین مجبور نیستید طرح را با محتوای بیش از حد پر کنید.
  • گاهی اوقات، ابتکار محصول را می‌توان از طریق تصاویر نشان داد همانطور که در طراحی بسته بندی قهوه ساخته شده مشاهده کردیم.
  • از گرایش‌های مدرن مانند آیکون‌ها، اینفوگرافیک‌ها و دسته‌های رسانه‌های اجتماعی برای جذب مخاطبان جوان‌تر استفاده کنید، درست مانند قهوه اونیکس.
  • احساس سنتی می تواند از طریق طراحی عجیب و غریب و خنده دار مانند شیر کلاسیک کافه رویال ظاهر شود.

همچنین، از پیشنهاد نوع بسته بندی متفاوت از کیسه قهوه معمولی نترسید. ما چندین مثال داشتیم که چگونه تفکر خارج از چارچوب می تواند به خودی خود برجسته شود و توجه را به خود جلب کند.

ما امیدواریم که لیست ما از بهترین مارک های قهوه و طرح های بسته بندی الهام بخش شما باشد تا بسته بندی برند جدید خود را ایجاد کنید یا بسته بندی موجود را با ایده های هیجان انگیز و جدید تازه کنید.

در اینجا موارد کلیدی برای شما آورده شده است:

  • رنگ ها را هوشمندانه انتخاب کنید زیرا هر رنگ معنایی دارد.
  • تایپوگرافی را ساده نگیرید.
  • سبک‌های طراحی را امتحان کنید.
  • از تصاویری استفاده کنید که مخاطبین برند با آنها ارتباط برقرار کنند.
  • با اشکال، الگوها، خطوط و فضاهای خالی بازی کنید.
  • هر چیزی را که می توانید به صورت بصری با استفاده از تصاویر تفسیر کنید.

نتیجه نهایی: طراحی بسته بندی خود را با سبک برند خود سازگار نگه دارید، راه حل های منحصر به فرد و متمایز ایجاد کنید و سپس بنشینید و از تماشای افزایش فروش خود لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *