ماجراجویی در دنیای بسته بندی

برند اکتیویشن کوکاکولا، ساحلی ها را خُنک کرد!

۳ آذر ۱۴۰۲
translator آنگینه طهمازیان

برند اکتیویشن کوکاکولا، توانست افراد تشنه ی ساحل ایپانما برزیل را خنک کند!

شرکت کوکاکولا که به اجرای ایده‌های تبلیغاتی خلاقانه در حوزه بازاریابی تجربه‌ای شهرت دارد. در سال ۲۰۱۷ یکی دیگر از ایده‌های هیجان‌انگیزش را در قالب برند اکتیویشن اجرا کرد.

در یک روز گرم تابستانی، چیزی بهتر از یک نوشیدنی تگری نمی‌تواند لحظه‌های سوزان را خنک کند. بنابراین وقتی ۵۰۰ قوطی کوکاکولا در یک قالب یخی در ساحل ایپانما برزیل گذاشته می‌شد، بدیهی بود که هیجان زیادی را بین افرادی که در ساحل بودند ایجاد ‌کند. پشت این برند اکتیویشن جذاب، متخصصان بازاریابی تجربه‌ای کوکا‌کولا قرار داشتند. آن‌ها متوجه شده بودند که بهترین راه برای تبلیغ بسته‌بندی جدید کوکاکولا، دادن قوطی‌های نوشابه کوکاکولا به صورت رایگان به افرادی است که طالب آن هستند. اما به شیوه‌ای خلاقانه و غیر معمول.

برند اکتیویشن کوکاکولا، توانست افراد تشنه ی ساحل ایپانما برزیل را خنک کند!
قوطی‌های کوکاکولا محصور در قالب یخی

برند اکتیویشن کوکاکولا چطور اجرا شد ؟

اجرای برند اکتیویشن به آن سادگی‌ که به نظر می‌رسید نبود. قبل از این‌که افراد بتوانند از نوشیدنی خنک خودشان لذت ببرند، باید نوشیدنی‌ها را از مکعب بزرگ یخی‌ که ۲ متر عرض و ارتفاع و ۸ تن وزن داشت بیرون آوردند. این نوشیدنی‌ها در آن گرما به شوخی آزاردهنده‌ای تبدیل شده بودند. افراد با چکش به یخ ضربه می‌زدند یا از بدنشان برای گرم کردن و ذوب کردن یخ‌ها استفاده می‌کردند. نتیجه‌ی تلاش افرادی که در برند اکتیویشن کمپین تبلیغاتی کوکاکولا شرکت کرده‌ بودند. این بود که به جای نوشابه‌های محصور در یخ، سطل‌هایی پر شده از قوطی‌های کوکاکولا جایزه گرفتند. کوکاکولا با زیرکی توانست نظر مشتریان ناامید برزیلی را به نوشیدنی معروف خودش همراه با بسته‌بندی جدید آن، جلب کند. و با مشغول کردن مشتریان به تلاش برای در آوردن قوطی‌ها، مدت تبلیغش را طولانی‌تر نماید. بدین ترتیب افراد مدت زمان بیشتری را به ارتباط با برند گذراندند.

برند اکتیویشن کوکاکولا چطور اجرا شد ؟
شرکت‌کننده‌های کمپین تبلیغاتی کوکاکولا و نوشابه‌های محصور در یخ

چرا برند اکتیویشن بازاریابی تجربه‌ای کوکاکولا با دیگر برندها متفاوت است؟

پاسخ به موقع به نیازهای مردم، راه خوبی برای جذب طرفداران است. اما اجرای این برند اکتیویشن با روشی خلاقانه و غیر معمول می‌تواند بهتر عمل کند و برای مدت طولانی‌تری در ذهن‌ها بماند.
این اولین باری نبود که کوکا‌کولا از روش بازاریابی تجربه‌ای استفاده می‌کرد. قبلا هم در دبی تجربه موفقیت آمیزی را در بازاریابی تجربه‌ای پشت سر گذاشته بود.

داستان بازاریابی تجربه ای کوکاکولا در دبی چه بود؟

داستان پروژه بی تی ال (BTL) کوکاکولا در دبی از این قرار بود که در فرودگاه، بیشتر افرادی که از کشورهای دیگر برای کار به دبی آمده و در دبی ساکن بودند، هنگام بازگشت، برای خانواده خود سوغاتی می‌بردند، به همین دلیل بارشان معمولا سنگین‌تر از حد مجاز می‌شد و اضافه بار می‌خورد. آن‌ها مجبور می‌شدند برای اجتناب از پرداخت هزینه گزاف، بخشی از سوغاتی‌هایی که با عشق برای خانواده‌های‌ خود خریده بودند را نبرند. در این موقع بود که نمایندگان کوکاکولا به سراغ آن‌ها می‌رفتند و به هرکدام یک قوطی‌ کوکاکولا و یک لیبل می‌دادند. هر لیبل کوکا‌کولا به منزلۀ حمل مجاز ۵ کیلوگرم بار اضافه بود و این باعث خوشحالی افراد می‌شد.

زمان، مکان و آنچه ارائه می‌شود موارد کلیدی است که باید هنگام برنامه‌ریزی یک تبلیغ جذاب، در مورد آن‌ها فکر کنیم. موفقیت شرکت کوکا کولا در اینجا اثبات می‌کند که ایده‌ی خوب، برنامه‌ریزی مناسب و اجرای خلاقانه برنامه‌ها، همیشه می‌تواند تاثیر‌گذار و عالی شود.

برگرفته از نوشته‌ی جاس داویج 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک پاسخ به “برند اکتیویشن کوکاکولا، ساحلی ها را خُنک کرد!”

  1. صبا گفت:

    کوکاکولا همین کارها رو می کنه که انقدر طرفدار داره دیگه. یه جوری کمپین تبلیغاتی و برند اکتیویشن راه می ندازه که آدم با دیدنشون، دلش نوشابه می خواد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *