ماجراجویی در دنیای بسته بندی

آشنایی با بهترین شرکت چاپ و بسته بندی ایران، کامل‌ترین منبع

۲۸ آبان ۱۴۰۲

در دنیایی که تجربه مصرف کننده و تبدیل آن به یک مشتری وفادار یکی از مهم‌ترین المان‌های کسب و کارهای تولیدی است، نمی‌توان اهمیت چاپ و بسته بندی بی عیب و نقص را نادیده گرفت. کسب‌وکارها در صنایع مختلف دائماً به دنبال راه‌هایی هستند که بتوانند خلاقیت، دقت و نوآوری را به‌ صورت یکپارچه و در قالب یک محصول با کیفیت به مشتریان خود ارائه دهند. در چنین شرایطی یافتن بهترین شرکت چاپ و بسته بندی ایران که تمامی نیازهای کسب وکارتان را برآورده می‌کند، می‌تواند نقطه عطفی در تجارت شما به شمار رود.

در این مقاله قصد داریم تا شما را برای انتخابی آگاهانه و سنجیده‌تر راهنمایی کنیم. در ادامه این مطلب مسیر انتخاب یک تأمین کننده مناسب در زمینه بسته بندی را برایتان روشن می‌کنیم، عوامل مؤثر در این زمینه را مورد بررسی قرار می‌دهیم و در نهایت شما را با بهترین شرکت چاپ و بسته بندی ایران آشنا خواهیم کرد.

بهترین شرکت چاپ و بسته بندی ایران
آشنایی با بهترین شرکت چاپ و بسته بندی ایران

چرا بسته بندی محصولات از اهمیت بالایی برخوردار است؟

در راهروهای شلوغ سوپرمارکت‌ها یا صفحه‌های محصول پلتفرم‌های آنلاین، یک عنصر کلیدی برای جلب توجه مصرف‌کننده وجود دارد و آن هم بسته بندی محصول است. بسته‌بندی محصول در سال‌های اخیر عملکردی فراتر از حفظ و نگهداری محصولات را ارائه می‌دهد و به یک جنبه استراتژیک و ضروری تجارت مدرن تبدیل شده است به همین دلیل است که شناخت بهترین شرکت چاپ و بسته بندی ایران از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه دلایل اهمیت بسته بندی محصول را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

برداشت‌های اولیه و تصویر برند

اصطلاحی قدیمی وجود دارد که می‌گوید: «برخورد اول مهم است» این اصطلاح در دنیای بسته بندی محصولات نیز صادق است. برخورد اول مصرف کننده با بسته بندی محصول، تعریفی اولیه از هویت برند در ذهنش ایجاد می‌کند. بسته‌ای که به خوبی طراحی شده و از نظر زیبایی‌شناختی دلپذیر است، ارتباطی فوری با مصرف کننده ایجاد کرده و بر نحوه درک محصول و هویت برند تأثیر می‌گذارد.

شناخت برند و وفاداری

به مارک‌های نمادین فکر کنید، اغلب با نام شنیدن اسمشان بدون هیچ تلاشی تصویر بسته بندی آنها به ذهنمان خطور می‌کند. سازگاری در طراحی بسته بندی باعث شناخت برند می‌‌شود. زمانی که مصرف‌کنندگان می‌توانند محصولی را در قفسه یا در تبلیغات صرفاً با بسته‌بندی آن شناسایی کنند، یک برند قدرتمند می‌شود و در طول زمان وفاداری را در مشتریان خود پرورش می‌دهد.

برقراری ارتباط و انتشار اطلاعات

بسته بندی به عنوان یک قصه گو عمل می‌کند و اطلاعات ضروری درباره محصول از حقایق تغذیه‌ای گرفته تا دستورالعمل‌های استفاده و ارزش‌های برند را به خریداران بالقوه منتقل می‌کند. می‌توان گفت چاپ و بسته بندی محصول یک بوم برای ارتباط با مشتری محسوب می‌شود.

محافظت و عملکرد

بسته بندی در هسته خود یک هدف عملی و اولیه دارد آن هم محافظت از محصول است. بسته بندی مؤثر و با کیفیت از محصول در برابر  برابر عناصر خارجی محافظت کرده، از آسیب یا شکستن آن جلوگیری می‌کند و یکپارچگی محصول و عمر مفید آن را افزایش خواهد داد.

ایجاد تمایز در در بازارهای رقابتی

در بازارهایی که مملو از محصولات متنوع است، اهمیت بسته بندی متمایز ابزار قدرتمندی برای برجسته شدن به شمار می‌رود. طرح‌ها، شکل‌ها و رنگ‌های منحصربه‌فرد توجه‌ها را به خود جلب می‌کنند و محصولی را در میان مجموعه‌ای از انتخاب‌ها به یاد ماندنی می‌سازند. یک بسته بندی با طراحی بصری جذاب، احتمال خریده شدن یک محصول توسط مصرف کنندگان را افزایش می‌‌‌دهد.

بهبود تجربه مصرف کننده

بسته بندی بخشی جدایی ناپذیر از تجربه کلی مصرف کننده است. طراحی‌های کاربرپسند، ویژگی‌های استفاده آسان، و گزینه‌های کاربردی دیگری که می‌توان با خلاقیت در اختیار مشتری قرار داد، راحتی مصرف را افزایش می‌دهند. یک تجربه آسان و مثبت از بسته بندی می‌تواند به بهبود تجربه مصرف کننده و حک شدن نام برند در ذهن او منجر شود.

انواع روش های چاپ و بسته بندی
انواع روش‌های چاپ و بسته بندی برای اهداف خاصی ارائه می‌شوند.

انواع روش‌های چاپ و بسته بندی محصول

قبل از معرفی بهترین شرکت چاپ و بسته بندی ایران، بهتر است با انواع روش‌ها در این زمینه آشنا شویم. هر یک از روش‌های چاپ و بسته بندی موجود در بازار که توسط شرکت‌ها و تأمین کننده‌های مختلف ارائه می‌شوند، برای اهداف و نوع محصولات خاصی طراحی شده‌اند که متناسب با نیاز کسب و کارها باشد. قبل از انتخاب تأمین کننده مناسب شما باید از این نکته آگاهی یابید که کدام نوع از روش‌های چاپ و بسته بندی متناسب و همسو با تجارت شما است.

چاپ افست (لیتوگرافی)

چاپ افست که به عنوان لیتوگرافی نیز شناخته می‌‌شود، روشی پرکاربرد برای تولید چاپ با کیفیت بالا است. این فرایند شامل انتقال جوهر از یک صفحه به یک سطح لاستیکی و سپس انتقال آن روی سطح چاپ است. چاپ افست به طور گسترده برای چاپ اقلامی مانند مجلات، بروشورها و مواد بسته بندی در تیراژ بالا استفاده می‌‌شود. شرکت ترام چاپ سپاهان بهترین شرکت چاپ و بسته بندی ایران در این روش چاپ به شمار می‌رود.

مزایا

  • چاپ تصاویر و متن با کیفیت و وضوح بالا
  • مقرون به صرفه برای چاپ‌های بزرگ و تیراژ بالا
  • قابلیت چاپ روی انواع مواد از جمله کاغذ، مقوا و پلاستیک‌های خاص

معایب

  • مقرون به صرفه نبودن برای چاپ‌های کوچک و تیراژ محدود
  • نیاز به هزینه‌های بالا برای راه اندازی اولیه صفحات و ماشین‌های چاپ

فلکسوگرافی

می‌توان گفت که فلکسوگرافی یا چاپ فلکسو یک روش چاپ همه کاره است که اغلب برای چاپ روی مواد انعطاف پذیر مانند برچسب‌ها، جعبه‌های ساخته شده با مقوای راه راه و کیسه‌های پلاستیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در فرایند چاپ این روش از صفحات برجسته انعطاف پذیر استفاده می‌شود و به دلیل تولید با سرعت بالا شناخته شده است. شرکت آسان پک قزوین بهترین شرکت چاپ و بسته بندی ایران در این روش چاپ و تولید کارتن فلکسو محسوب می‌شود.

مزایا

  • تولید با سرعت بالا
  • مناسب برای مواد مختلف
  • مقرون به صرفه برای سفارش‌هایی با تیراژ بالا و متوسط

معایب

  • گزینه‌های رنگی محدود در مقایسه با چاپ افست
  • عدم وضوح جزئیات در چاپ

چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال یک روش مدرن محسوب می‌شود و شامل انتقال مستقیم فایل‌های دیجیتال روی سطوح مختلف است. این نوع چاپ معمولاً برای ایده آل برای چاپ‌هایی با تیراژ پایین و بسته بندی سفارشی ایده‌آل است.

مزایا

  • مقرون به صرفه برای سفارش‌هایی با تیراژ کم
  • فراهم کردن امکان چاپ داده‌های متغیر و سفارشی
  • زمان چاپ سریع

معایب

  • بالاتر بودن هزینه چاپ هر واحد نسبت به روش‌های دیگر
  • امکان تفاوت در مطابقت رنگ سفارشی و نتیجه چاپ

روتوگراور

روتوگراور یا چاپ گراور، یک فرایند چاپ با سرعت بالا و با کیفیت است که از سیلندرهای حکاکی شده برای انتقال جوهر روی سطح چاپ استفاده می‌کند. این روش در درجه اول برای چاپ مجلات، کاتالوگ‌ها و بسته بندی‌های انعطاف پذیر استفاده می‌‌شود.

مزایا

  • چاپ با سرعت بالا
  • انتخابی ایده‌آل برای بازتولید تصاویر با کیفیت بالا

معایب

  • هزینه‌های گران راه اندازی ماشین آلات
  • دارای انعطاف پذیری محدود برای تغییرات طراحی در طول چاپ

چاپ سیلک

چاپ سیلک یا چاپ روی صفحه، یک روش کاربردی چاپ محسوب می‌شود که شامل فشار دادن جوهر از طریق صفحه مشبک روی سطح چاپ است. این روش اغلب برای چاپ روی لایه‌های مختلف از جمله شیشه، فلز، پارچه و محصولات تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایا

  • مناسب برای چاپ روی سطوح غیر یکدست و دارای برآمدگی
  • قابلیت ارائه چاپ بادوام با رنگ‌های زنده
  • کاربردی برای انواع سطح و بسته بندی

معایب

  • سرعت چاپ کندتر نسبت به روش‌های دیگر
  • هزینه بالاتر در هر واحد نسبت به روش‌های دیگر
ویژگی‌های بهترین مجموعه چاپ و بسته بندی
بهترین مجموعه چاپ و بسته بندی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

بهترین شرکت چاپ و بسته بندی ایران باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

بهترین شرکت چاپ و بسته بندی ایران باید دارای طیف وسیعی از ویژگی‌ها باشد که در مجموع خدمات متنوعی ارائه دهد و به رفع نیازهای متنوع کسب و کارها کمک می‌کند. در ادامه برخی از ویژگی‌های ضروری یک شرکت چاپ و بسته بندی حرفه‌ای را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

چاپ با کیفیت

کیفیت چاپ بسیار مهم است. این شرکت‌ها باید در تولید چاپ‌های با کیفیت، پویا و دقیق که جذابیت بصری محصولات را افزایش می‌‌‌دهد، تخصص داشته باشند.

همگام با جدیدترین تکنولوژی‌های چاپ

این شرکت‌ها باید در فناوری‌ مرتبط با چاپ و روش‌های بسته بندی پیشرفته سرمایه گذاری کنند. این کار باعث می‌شود تا کارایی، دقت و تطبیق پذیری آن‌ها در برآوردن نیازهای کسب و کارها افزایش یافته و بهبود پیدا کند.

تنوع در خدمات

ارائه خدمات جامع و متنوع در این زمینه حیاتی قلمداد می‌شود. بهترین شرکت چاپ و بسته بندی ایران باید این قابلیت را داشته باشند که  انواع مواد، فرمت‌ها و تکنیک‌های چاپ را در اختیار مشتریان خود قرار دهند و خدماتی متناسب با نیازهای صنایع مختلف و انواع محصولات ارائه کنند.

قابلیت سفارشی سازی

قابلیت ارائه راه حل‌های سفارشی یک ویژگی متمایز است که این شرکت‌ها بهتر است از آن بهره مند باشند. سفارشی سازی نوع چاپ، بسته بندی متناسب با نیازهای منحصر به فرد کسب و کارها و رعایت الزامات برندسازی، در نهایت رضایت مشتری را در پی خواهد داشت.

خدمات طراحی

وجود یک تیم داخلی خبره متشکل از طراحان ماهر و متخصصان در زمینه طراحی و چاپ، تضمین می‌کند که مشتریان مسیر را از ایده تا اجرا به وضوح ببینند و در این فرایند از راهنمایی‌های متخصصین مربوطه کمک بگیرند. نتیجه این فرایند همه جانبه یک بسته بندی با طراحی متمایز و مؤثر خواهد بود.

رعایت استانداردهای صنعت مربوطه

رعایت استانداردها و مقررات صنعت مربوطه یکی از ویژگی‌های کلیدی بهترین شرکت چاپ و بسته بندی ایران محسوب می‌شود. بهترین شرکت‌ها استانداردهای کیفیت و ایمنی را رعایت می‌کنند و به مشتریان اطمینان می‌دهند که محصولات آنها نیازهای اساسی و پایه را برآورده خواهد کرد.

رویکرد مشتری محور

داشتن ذهنیت مشتری مدار در این حوزه ضروری است. بهترین شرکت‌های چاپ و بسته بندی، رضایت مشتری و ارائه راه‌حل‌های منعطف را که با اهداف منحصربه‌فرد مشتریانشان هماهنگ است، در اولویت قرار می‌دهند.

قیمت رقابتی

در حالی که کیفیت بسیار مهم است، قیمت رقابتی نیز یک عامل قابل توجه است. شرکت‌های مطرح در زمینه چاپ و بسته بندی، بین ارائه خدمات درجه یک و اطمینان از رقابتی بودن قیمت در بازار، تعادل برقرار می‌کنند.

ارتباط موثر

ارتباط شفاف با مشتریان در فرایند چاپ و بسته بندی بسیار حیاتی است. بهترین شرکت چاپ و بسته بندی ایران مشتریان را در هر مرحله از فرایند از بحث‌های اولیه گرفته تا نتایج نهایی، در جریان می‌گذارند و یک رابطه مشارکتی و مبتنی بر اعتماد را بین تیم خود و مشتریان برقرار می‌کنند.

معرفی بهترین شرکت چاپ و بسته بندی ایران
نمی‌توان تنها یک مجموعه را به عنوان بهترین شرکت چاپ و بسته بندی ایران معرفی کرد.

معرفی بهترین شرکت چاپ و بسته بندی ایران

نمی‌توان تنها یک مجموعه را به عنوان بهترین شرکت چاپ و بسته بندی ایران معرفی کرد. در این حوزه شرکت‌های بی شماری در حال فعالیت هستند و هر کدام در یک زمینه خاص از چاپ و بسته بندی تخصص داشته و خدمات ارائه می‌دهند. از همین رو در این بخش قصد داریم لیستی از این شرکت‌ها را مورد بررسی قرار دهیم تا متناسب با نیازهای خود یکی از آن‌ها را به عنوان تأمین کننده نهایی بسته بندی محصولات خود برگزینید.

شرکت ترام چاپ سپاهان

این شرکت را می‌توان بهترین شرکت چاپ و بسته بندی ایران در زمینه چاپ افست (لیتوگرافی) دانست. چاپ با کیفیت و قیمت رقابتی این شرکت در تیراژ بالا نسبت به رقبا را می‌توان یکی از مزیت‌های بارز آن دانست. این شرکت در زمینه‌های مختلفی از جمله چاپ و بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی، دارویی و سایر محصولات عمده صنعتی و تجاری فعالیت دارد. این شرکت تأمین کننده‌ای مناسب برای تجارت‌های بزرگ است که به خدمات عمده با حجم بسیار بالا برای بسته بندی محصولات خود نیاز دارند.

مزایا:

  • دارای قیمت رقابتی در سفارش‌های تیراژ بالا
  • ارائه بهترین کیفیت در زمینه چاپ و افست

معایب:

  • عدم خدمات دهی به شرکت‌های کوچک با سفارش تیراژ پایین
  • نبود تنوع و انعطاف پذیری در زمینه چاپ و بسته بندی

شرکت آسان پک قزوین

عمده فعالیت این شرکت در زمینه چاپ و بسته بندی فلکسوگرافی روی کارتن و جعبه‌های لمینتی است. این مجموعه را می‌توان بهترین شرکت چاپ و بسته بندی ایران در زمینه چاپ فلکسوگرافی در تیراژ با به شمار آورد. فعالیت آسان پک در حوزه چاپ و بسته بندی به سال ۱۳۸۹ باز می‌گردد. این شرکت از همان ابتدا تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته‌ای را ز کشورهای اروپایی وارد کرد تا خدماتی متمایز را نسبت به سایر رقبا به مشتریان خود ارائه دهد. با این حال خدمات این شرکت نیز در تیراژ بالا و عمده مقرون به صرفه است و گزینه‌ای ایده‌آل برای کسب و کارهای کوچک با حجم سفارش متوسط محسوب نمی‌شود.

مزایا:

  • دارای قیمت رقابتی در سفارش‌های عمده
  • دارای تجهیزات و ماشین آلات چاپ و بسته بندی پیشرفته
  • ارائه بهترین کیفیت چاپ در زمینه فلکسوگرافی

معایب:

  • عدم امکان سفارشی سازی چاپ و بسته بندی محصولات به دلیل تنوع و انعطاف پذیری پایین در سفارش گیری
  • عدم تناسب خدمات این مجموعه با نیازهای کسب و کارهای کوچک و سفارش‌های خرد

مجتمع چاپ و بسته بندی نگارستان

این شرکت از سال ۷۵ فعالیت خود را آغاز کرد و در ابتدا بیشتر در زمینه چاپ روتاری فعالیت می‌کرد. در سال ۹۲ این شرکت وارد حوزه چاپ افست شد و در زمینه بسته بندی محصولات مختلفی از جمله بسته بندی مواد غذایی، صنایع شیرینی، صنایع پزشکی و دارویی فعالیت کرده است.

مزایا:

  • ارائه انواع خدمات در زمینه چاپ افست و ساخت جعبه مقوایی و انواع بسته بندی
  • دارای بیش از ۲۵ سال سابقه در زمینه چاپ و بسته بندی
  • مناسب برای شرکت‌های بزرگ با سفارش تیراژ بالا

معایب:

  • هزینه حمل و نقل بالا به دلیل دور بودن از مرکز شهر
  • عدم امکان سفارشی سازی بسته بندی‌ها بر اساس نیاز مشتری

مجتمع چاپ هودیس

فعالیت این مجموعه از ۲۲ سال پیش آغاز شد و هم اکنون یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های چاپ رول و افست را در اختیار دارد. زمینه فعالیت این شرکت نیز تا به امروز بیشتر در حوزه آرایشی و بهداشتی، محصولات پزشکی و دارویی و مواد غذایی بوده است.

مزایا:

  • دارای تجهیزات پیشرفته در زمینه چاپ رول و افست
  • نزدیکی به پایتخت و کاهش هزینه‌های حمل و نقل

معایب:

  • حوزه فعالیت محدود (فعالیت بیشتر در زمینه دارویی و بهداشتی)
  • عدم ارائه قیمت‌های رقابتی نسبت به شرکت‌های بزرگ‌تر فعال در این زمینه

شرکت پویا فرار خلاق

شرکت پویا فراز خلاق را می‌توان به عنوان بهترین شرکت چاپ و بسته بندی ایران برای کسب و کارهای متنوع و کوچک‌تر دانست. این شرکت خدماتی همه جانبه را به مشتریان خود در زمینه چاپ و بسته بندی ارائه می‌دهد و استراتژی‌های خود را متناسب با نیاز مشتری به روز رسانی می‌کند. این شرکت نه تنها قابلیت سفارشی سازی بسته بندی و چاپ، تنوع خدمات و امکان ثبت سفارش در تیراژ متوسط و کم را به مشتریان خود ارائه می‌دهد، بلکه در تمام طول مسیر همگام با مشتری پیش می‌رود و به آن‌ها مشاوره می‌دهد. این ویژگی‌های همه جانبه است که این شرکت را در زمینه چاپ و بسته بندی نسبت به باقی رقبا متمایز کرده است.

مزایا:

  • ارائه مشاوره به کسب و کارها جهت تعیین بهترین روند ثبت سفارش
  • ارائه تنوع و انعطاف پذیری در زمینه سفارش گیری
  • مناسب برای کسب و کارهای کوچک و متوسط با حجم سفارش محدود یا متغیر
  • امکان سفارشی سازی چاپ و بسته بندی محصولات بر اساس نیازهای مشتری

معایب:

  • عدم ارائه قیمت رقابتی نسبت به شرکت‌های چاپ و بسته بندی بزرگ‌تر در سفارش‌های تیراژ بالا
چرا پو یا فراز خلاق
پویا فراز خلاق کسب و کارها را از اولین قدم تا قدم نهایی همراهی می‌کند.

چرا پویا فراز خلاق را انتخاب کنیم؟

پویا فراز خلاق از معدود شرکت‌های چاپ و بسته بندی است که کسب و کارها را از اولین قدم تا قدم نهایی تحویل بسته بندی همراهی می‌کند. ویژگی متمایز این مجموعه ارائه مشاوره به مشتریانی است که در فرایند سفارشی سازی و تأمین بسته بندی محصولات مورد نیاز خود سردرگم هستند و نمی‌دانند از چه مسیری به بهترین نتیجه می‌رسند. پویا فراز خلاق نقشه راه ر به روشنی در اختیار این کسب و کارها قرار می‌دهد و همچنین از آنجایی که این مجموعه با انواع چاپخانه‌ها و تولید کننده‌های بسته بندی در ارتباط است، می‌تواند خدمات متنوعی را در اختیار مشتریان خود در هر زمینه فعالیتی ارائه دهد.

در چنین شرایطی کسب و کارها دیگر نیازی به درگیر شدن در چرخه تولید بسته بندی، چاپ و سفارشی سازی کردن آن را ندارند و صفر تا صد مسیر را به کارشناسان این مجموعه می‌سپارند. چنین فرایندی به این معنی نیست که مشتری از روند و نحوه تولید بی اطلاع است، بلکه این شرکت چاپ و بسته بندی قدم به قدم مشتری را در جریان پیشرفت سفارش قرار می‌دهد تا در صورت هرگونه مغایرت، استراتژی تولید باز بینی شود و نتایج کاملاً بر اساس نیاز و خواسته مشتری ارائه شود.

سؤالات متداول

آیا صفر تا صد روند چاپ و بسته بندی در پویا فرار خلاق توسط کارشناسان این مجموعه انجام می‌شود؟

پویا فراز خلاق به عنوان بهترین شرکت چاپ و بسته بندی ایران، تیمی از کارشناسان و متخصصان مجرب در این زمینه را گرد هم آورده است تا تمامی نیازهای یک کسب و کار از نحوه چاپ گرفته تا سفارشی سازی و قیمت رقابتی تولید را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. با این حال برخی از روندهای بسته بندی و چاپ برون سپاری می‌شود تا در نهایت نتیجه‌ای مطلوب‌تر و حرفه‌ای‌تر در اختیار مشتریان این مجموعه قرار گیرد.

آیا امکان سفارش در تیراژ پایین از مجموعه پویا فرار خلاق وجود دارد؟

بر خلاف بسیاری از شرکت‌های چاپ و بسته بندی که تنها سفارش‌هایی با تیراژهای بالا و عمده را می‌پذیرند، مجموعه پویا فراز خلاق این محدودیت را ندارد. شما می‌توانید سفارش چاپ و بسته بندی محصولات خود را متناسب با میزان تقاضای خود در این مجموعه ثبت کنید و محدودیتی برای تیراژ پایین سفارش نخواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *