ماجراجویی در دنیای بسته بندی

طراحی بسته بندی از دیدگاه کیانوش غریب پور؛ طراح و مدیر هنری

۲۷ آذر ۱۴۰۱
administrator پک باز
کیانوش غریب پور

کیانوش غریب‌ پور فعالیت به عنوان طراح‌گرافیک، طراح محصول، طراح صحنه، طراح فضاهای داخلی و کارگردان هنری را در سابقه هنری خود دارد. اما در مجموع خود را یک طراح (Designer) می‌داند.

او از سال ۱۳۶۷ به طراحی عروسک‌های نمایشی و تصویرگری پرداخته است و از سال ۱۳۷۰ بر طراحی کتاب، طراحی آلبوم‌های موسیقی و رویدادهای فرهنگی تمرکز داشته است. از این رو بیش‌تر به ‌عنوان طراح‌ گرافیک شناخته شده است. او همچنین از سال ۱۳۷۰ در پروژه‌ها و رویدادها و بنگاه‌های فرهنگی-هنری به عنوان مدیر و کارگردان هنری فعالیت داشته است.

علاوه بر این در معماری برند و طراحی تشکیلات هنری و تأسیس سازمان‌های فرهنگی مشقول بوده و به ‌عنوان عضو شوراهای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی رویدادهای هنری و مشاور بنگاه‌های اقتصادی مختلف فعالیت کرده است و به تربیت نیروهای متخصص و تأسیس آتلیه‌های گرافیک برای بنگاه‌های فرهنگی پرداخته است.

کیانوش غریب پور مدیریت اجرایی چند نهاد مردم‌نهاد از جمله سه‌ دوره ریاست هیأت‌ مدیره انجمن تصویرگران ایران را برعهده داشته است و بارها رویدادهای ملی را به‌عنوان دبیر، هدایت کرده است. او همچنین به ‌عنوان معلم و استاد راهنما در دانشگاه‌ها و مدرسه‌های آزاد هنر تدریس می‌کند.

او در سال‌های اخیر بیش‌تر بر طراحی‌گرافیک هویت ‌سازمانی و طراحی محصول (مبلمان، اکسسوری و فیگور) متمرکز است. گاهی هم در نمایشگاه‌‌های جمعی، تجربه‌های آزاد هنری‌اش را در حیطه هنرهای زیبا به نمایش می‌گذارد.

مصاحبه با کیانوش غریب پور

تنوع حیطه کاری کیانوش غریب پور – بویژه اینکه شنیدیم مشقول کارگردانی هنری یک مجموعه بسته بندی است – ما را مجاب کرد گفتگویی درباره کارگردانی هنری طراحی بسته بندی با او ترتیب دهیم. برای‌مان جذاب بود که بدانیم: آیا او خودش را یک طراح بسته بندی می‌داند!

سپس از او پرسیدیم:

  • کار مدیر هنری در فرآیند طراحی بسته بندی چیست؟
  • تیم طراحی بسته بندی از چه کسانی تشکیل می‌شود؟
  • گرافیک ایران چقدر سابقه بسته بندی دارد؟
  • وضعیت فعلی بسته بندی در ایران چگونه است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *