ماجراجویی در دنیای بسته بندی

دنگلر

۱۱ آبان ۱۳۹۹
administrator پیمان پاکزاد
دنگلر-تبلیغ-در-محل-فروش
تبلیغ-در-محل-فروش-دنگلر

دنگلر (Dangler) یکی از ابزار تبلیغ در محل فروش – Point of sales material یا POSM – است. که به شکل صفحه‌ای دو طرفه یا به صورت حجمی، ساخته شده و از سقف فروشگاه آویزان می‌شود. طوری که خریدار در لحظه ورود به فروشگاه یا هنگام گشتن در فروشگاه، متوجه آن شود. دنگر معمولن بر اساس هویت بصری محصولی که قرار است آن را تبلیغ کند طراحی می‌شود. در حالت سه بعدی می‌تواند شکلی بزرگ شده از محصول باشد. وظیفه اصلی POSM تاثیر بر تصمیم مخاطب در لحظه خرید است. دنگلر نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید به گونه‌ای طراحی شود که بخوبی از عهده این وظیفه بر آید.

استفاده از دنگلر در دو موقعیت می‌تواند کارساز باشد :

  • در فروشگاه‌هایی که سطح زمین آن‌ها به دلیل وجود انواع استند و قفسه، یا انواع محصولات رنگارنگ، به لحاظ بصری بسیار شلوغ است. استفاده از سقف به عنوان یک فضای خلوت می‌تواند به بهتر دیده شدن تبلیغ کمک کند. و دنگلر اینجا به کار می‌آید.
  • در هایپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ که دارای دیوارهای بلند و  افق دید وسیع هستند. دنگلر به خوبی در معرض دید قرار می‌گیرد. و از فاصله دور به راحتی دیده می‌شود. در چنین فروشگاه‌های وسیعی، گاهی دنگلر علاوه بر تبلیغ محصول، وظیفه هدایت خریدار به محل استقرار محصول را برعهده می‌گیرد.

در اغلب موارد برای تولید دنگلر از مقوای ضخیم یا مقوای چند لایه استفاده می‌شود. ویژگی مهم مقوا استحکام، در عین سبکی است. این باعث می‌شود برای نصب دنگلر نیاز به اتصالات یا بندهای قوی نباشد. و فرآیند نصب در زمانی کوتا و با حداقل ابزار امکان پذیر گردد. ویژگی دیگر مقوا، قیمت ارزان آن نسبت به دیگر متریال‌ها است. دنگلرها معمولن به تیراژ زیاد برای نصب در فروشگاه‌ها در یک گستره جغرافیایی وسیع، مثلن یک یا چند شهر، یا کل کشور تولید می‌شوند. بنابر این ارزان بودن و نصب سریع و آسان، بسیار مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *