ماجراجویی در دنیای بسته بندی

کاغذ پشت چسبدار

۳ مهر ۱۴۰۰
administrator پک باز

کاغذ پشت چسبدار همانطور که از نامش پیدا است کاغذی است که یک طرف آن چسبناک است. فرایند تولید کاغذ پشت چسبدار به این صورت است که یک سوی کاغذ معمولی به وسیله دستگاه به چسب مخصوصی آغشته می‌شود. سپس یک لایه کاغذ روغنی به سمت چسبدار لمینیت می‌شود. برای چسباندن کاغذ روی سطوح، ابتدا این لایه باید از آن جدا شود. کاغذ پشت چسبدار در دو نوع رول و شیت در بازار موجود است.

کاغذ پشت چسبدار

انواع کاغذ پشت چسبدار از نظر متریال

این کاغذ در سه جنس مات، براق و پی وی سی در بازار موجود است. پی وی سی پشتچسبدار از مواد پلاستیک تولید می‌شود و براق است. رنگ‌ها روی پی وی سی درخشندگی بیشتری دارند. روی کاغذ پشت چسبدار براق هم همین گونه است. اما تصویر چاپی روی کاغذ مات درخشندگی ندارند.

کاربردهای کاغذ پشت‌چسبدار

مهمترین کاربردهای این کاغذ در تولید لیبل برای بسته بندی محصولات، زدن اتیکت قیمت و اتیکت بارکد روی محصولات. و تولید برچسب اموال است.

کاغذ پشت چسبدار

لیبل

بیشترین کاربرد لیبل برای انتقال طراحی گرافیک روی ظروف فلزی، پلاستیکی و شیشه‌ای است. لیبل ها برای محصولات اف ام سی جی (FMCG) بویژه بسته بندی مواد غذایی استفاده می‌شوند. مانند شیشه مربا، شیشه روغن زیتون، شیشه خیارشور، قوطی کنسرو. همچنین از لیبل در بسته بندی آرایشی و بهداشتی و دارویی برای قوطی کرم، قوطی قرص، شیشه شربت و … استفاده می‌شود.

کاغذ پشت چسبدار

اتیکت قیمت

اتیکت های قیمت ابتدا به وسیله دستگاه مخصوصی، نیم تیغ می‌شوند. یعنی شکل اتیکت روی رول باریکی از کاغذ پشت چسبدار تیغ می‌خورد. بدون اینکه پوسته روغنی محافظ چسب تیغ بخورد. رول نیم تیغ شده در دتسگاه مخصوص اتیکت چسبان قرار می‌گیرد. این دستگاه دستی، قیمت تعیین شده را روی لیبل چاپ می‌کند. و روی محصول می‌چسباند.

لیبل بارکد

اتیکت بارکد

فرایند تولید اتیکت بارکد مشابه اتیکت قیمت است. با این تفاوت که رول اتیکت بارکد در پرینتر دیجیتال مخصوص قرار می‌گیرد. اتیکت چاپ شده با دست کنده می‌شود. و روی محصول چسبانده می‌شود.

برچسب اموال

برچسب اموال

برچسب اموال باید ماندگاری زیادی داشته باشد. به همین علت روی پی وی سی پشت چسبدار چاپ می‌شود. همچنین برای ماندگاری بیشتر چاپ از تکنیک چاپ سیلک روی پی وی سی استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *