بسته بندی چندبار مصرف ؛ یک فرصت تازه!
دوران دور انداختن رو به پایان است! طبق تحقیقات ، ۳۷٪ از مصرف کنندگان به طور فعال به دنبال کالای بسته بندی شده با استفاده از مواد سازگار با محیط زیست هستند. حتی حاضرند به خاطر آن ۵٪ بیشتر پرداخت کنند!. سازگاری بسته بندی با محیط زیست دیگر یک مزیت نیست. یک انتظار است!. البته استفاده از بسته بندی های سازگار با محیط زیست برای برخی از تولیدکنندگان یک چالش است. اگر نمیتوانید محصول خود را در با مواد سازگار با محیط زیست بستهبندی کنید، بهتر است به سراغ بسته بندی چندبار مصرف بروید.
بسته بندی چندبار مصرف چیست؟
شرکتهای نوشیدنی را در نظر بگیرید. آنها به استفاده از بطریهای پلاستیکی یکبار مصرف مشهور هستند. تحقیقات نشان میدهد بیش از ۲۰ هزار بطری پلاستیکی در هر ثانیه در سراسر جهان فروخته میشود. از این میلیون ها و میلیون بطری پلاستیکی، فقط ۷ درصد بازیافت میشوند. برای درک بد بودن این موضوع، لازم نیست ریاضیدان باشید.
حال اگر تولیدکنندگان بتوانند همان بطریهای پلاستیکی را به شکلی تولید کنند که مردم نخواهند آنها را دور بیاندازند، یک بسته بندی چندبار مصرف تولید کردهاند!.
بسته بندی چندبار مصرف یعنی به جای اینکه یک بار از یک ظرف استفاده کنید و آن را دور بریزید. آن را نگه دارید. دوباره پر کنید و استفاده کنید. این ایده در صنایع بزرگی مانند نوشیدنیها، مواد آرایشی، عطرها و محصولات تمیزکننده میتواند مورد توجه قرار گیرد. و میزان ضایعات پلاستیک ناشی از بسته بندی های دور ریختنی را به شدت کاهش دهد. همچنین مزایای بسیار خوبی در بازاریابی دارد.
مزایای بستهبندی چندبار مصرف چیست؟
اصلیترین مزیت بسته بندی چندبار مصرف برای مواد غذایی کاهش ضایعات است. اما تولیدکنندگان برای تغییر رویکرد نیاز به دلایل مستند و حقایق اثبات شده دارند. آنها باید بدانند که این موضوع روی خریداران تأثیر میگذارد.
عرضه کالا با بسته بندی چندبار مصرف موجب افزایش وفاداری مشتری و کاهش هزینههای بسته بندی میشود. اما چگونه؟
از جنبش حفاظت از محیط زیست استفاده کنید!
همانطور که گفته شد ، ۳۷٪ از مصرف کنندگان به طور فعال بدنبال محصولات سازگار با محیط زیست هستند. هرچه زمان میگذرد، این تعداد افزایش مییابد.
شما با استفاده از بستهبندی چندبار مصرف، به مخاطب خود نشان میدهید که برند شما دغدغه محیط زیست دارد. این به شما کمک میکند تا سهم بازار بیشتری از مصرف کنندگان حامی محیط زیست بدست آورید. حتی اگر در طراحی بستهبندی خود هنوز از پلاستیک استفاده میکنید، بستهبندی چندبار مصرف، برند شما را به عنوان یک قهرمان در ذهن مخاطب جا میاندازد.
بهترین نوع مشتری کیست؟ مشتری تکراری!
وقتی کالایی را با بسته بندی چندبار مصرف تولید میکنید. به مصرف کننده انگیزه میدهید که دوباره به سمت شما برگردد. اگر مصرف کننده کالای قابل شارژ مجدد شما را بخرد. مجبور است برای دریافت دوباره شارژ برگردد.
بسته بندی قابل شارژ نه تنها باعث ایجاد روابط طولانی مدت با مشتری میشود، بلکه میتواند به شما کمک کند تا گوی رقابت را بربایید. اگر کسی قبلن بسته قابل شارژ شما را خریده باشد، تا مدتی به رقبای شما توجه نخواهد کرد.
هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهید.
کدام یک ارزان تر است: تولید یک میلیون بطری پلاستیکی یکبار مصرف یا صد هزار بطری قابل تعویض؟ فکر کنید!. اگر هر مصرف کننده ده بار بستهای را دوباره پر کند، میتوانید هزینه های تولید را به صورت تصاعدی کاهش دهید. اگرچه ممکن است هزینه طراحی و تولید بسته بندی قابل شارژ با کیفیت، کمی بیشتر باشد. اما نیازی به تولید مجدد آن ندارید. با این کار در دراز مدت پس انداز خواهید کرد.
ظروف قابل شارژ هزینه حمل و نقل را به میزان قابل توجهی کاهش میدهند. در بسته بندی آرایشی و بهداشتی بخش زیادی از یک عطر یا محلول تمیز کننده از آب تشکیل شده است. اگر محصول خود را به یک کنسانتره تبدیل کنید و اضافه کردن آب را به مصرف کننده بسپارید. میتوانید اندازه و وزن اضافی را از بین ببرید.
دو برند Blueland و Dazz که تولید کننده محصولات تمیز کننده هستند. از بطری یکبار مصرف به بطری قابل استفاده مجدد و قرص محلول روی آوردهاند. آنها با خلاص کردن خود از آن همه بطری بزرگ پر از آب، توانستهاند هزینه حمل و نقل را تقریبن ۸۰٪ کاهش دهند!.
راحتی در مصرف دوباره!
اینکه بسته بندی قابل شارژ، دوستدار محیط زیست است. این دلیل خوبی برای خرید آن است. اما کافی نیست. اگر شارژ کردن ظرف سخت باشد کسی برای بار دوم به سراغ آن نمیرود.
دیدگاهتان را بنویسید