بررسی فرایند بازطراحی (ریدیزاین) بسته بندی محصولات زرماکارون
طراحی محصول یکی از مهمترین عوامل مؤثر بر زندگی برند است. حرکت در مسیر اشتباه در طراحی محصول و عدم توجه به نیاز مصرف کننده، میتواند موجب کوتاه شدن عمر و حتی مرگ برند شود. در مقابل، محصولی که پاسخگوی نیاز مصرف کننده باشد میتواند عمر برند را افزایش دهد یا آن را در اوج نگه دارد.
اما چند برند ایرانی وجود دارند که محصول را از هر نظر بر اساس نیاز مصرف کننده طراحی و ارائه میکنند؟ کسی از این موضوع مطلع نیست. زیرا در ایران کمتر پیش میآید که یک برند درباره روند طراحی یا ریدیزاین محصولات خود اطلاع رسانی کند.
بازطراحی بسته بندی محصولات زرماکارون
گروه زر – مالک برند زرماکارون – به تازگی اقدام به ریدیزاین بسته بندی محصولات زرماکارون نموده است. این اقدام منجر ایجاد تغییرات ملموس و ناملموس در طراحی بسته بندی شده که همگی بر تصمیم خرید مصرف کننده اثرگذار هستند. برای درک بهتر این اثرات، فرایند و مسیر پروژه را با همراهی نفراتی از گروه زر که دست اندرکار این پروژه بودهاند بررسی کردیم.
خانم پگاه میررحیم – مدیر مارکتینگ گروه زر و خانم نسترن میرزایی – رئیس آتلیه گرافیک گروه زر – مدعوین ما برای پاسخ به سؤالات فراوان پکباز بودند.
در این پرسش و پاسخ به نکاتی پی بردیم که شاید کمتر برندی در ایران در روند طراحی محصول به آنها توجه میکند. در طراحی بسته بندی محصولات زرماکارون به مهمترین تا پیش پا افتادهترین مسائل توجه شده است.
- از تکمیل اطلاعات بریف طراحی گرفته تا صرف هزینه برای سنجش نیاز واقعی مصرف کننده.
- از تمهیدات آتلیه گرافیک برای دستیابی به رنگ یکنواخت در تکنیکهای متنوع چاپ و تولید بسته بندی گرفته تا توجه به چیدمان محصول در شلف فروشگاه.
- از طراحی یونیفرم برای اطلاعات پشت بسته بندی گرفته تا قرار دادن اطلاعات اصلی در تمام وجوه بسته بندی.
همه اینها مواردی هستند که در این مصاحبه به تفصیل درباره آنها صحبت شده است.
دیدگاهتان را بنویسید