ماجراجویی در دنیای بسته بندی

راهکارهایی برای بسته بندی برند

۱۹ بهمن ۱۴۰۱
administrator پک باز

 سناریوی زیر را تصور کنید:

شما یک شمع لوکس را از یک برند آنلاین کالاهای خانگی سفارش داده‌اید، زمانی که کالا به دست می‌رسد جعبه کاملاً بدون مارک است. طوری که اگر نام برند را روی برچسب آدرس فرستنده کالا نمی‌دیدید، هرگز نمی‌دانستید از کجاست. بعلاوه، مقوای نازک و سست که یک طرف آن له شده است. نشانه خوبی نیست.

وقتی جعبه را باز می‌کنید، شمع دوست داشتنی شما درون جعبه معلق است و شما کمی نگران چیزی هستید که شبیه خراش روی بدنه شمع است. از طرفی هیچ تگ یا برندی به چشم نمی‌خورد. و بدتر از همه، هیچ یادداشت تشکر یا پیام شخصی از هر نوع وجود ندارد. این شمع واقعاً می تواند ازطرف هر کسی ارسال شده باشد.

در مجموع – بسته بندی به طرز تکان دهنده ای بد است. اگر منصف باشیم، شمع بوی شگفت انگیزی دارد و دقیقا همان چیزی است که شما به دنبال آن بودید. اما وقتی به این فکر می‌کنید که آیا دوباره از این برند سفارش می‌دهید یا نه، یک نه محکم است.

نتیجه اخلاقی:

بسته بندی برند اهمیت دارد. ولی نه فقط به دلایل زیبایی شناختی، بلکه به واسطه هویت برند – که موجب دسترسی مخاطب به برند و تجربه آن می‌شود. این موضوع به صورت مستقیم بر این بر دوام و طول عمر برند شما تأثیر می‌گذارد. و همه اینها در نهایت بر مهم‌ترین KPI شرکت شما – یعنی درآمد – تأثیر می‌گذارد.

بسته بندی برند چیست؟

بسته بندی برند دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد. محصول، بسته بندی و هرگونه موارد اضافی که با خرید آنلاین ارائه می‌شود. اینها با هم اولین تجربه واقعی و عملی یک مصرف کننده با یک برند آنلاین را رقم می‌زنند. اما اگر تحویل شما سریع و محصولات شما با کیفیت باشد، آیا جعبه ای که استفاده می‌کنید واقعاً تفاوتی ایجاد می‌کند؟ باید بگوییم که بله این کار را می‌کند.

طبق یک نظرسنجی از Dotcom Distribution، در سال ۲۰۲۱ میزان ۴۲ درصد از مصرف کنندگان خواهان بسته بندی پایدار هستند. و ۷۴ درصد از آنها مبلغ بیشتری را برای محصولاتی که در بسته بندی های ایمن و پایدار از نظر زیست محیطی قرار دارند پرداخت می کنند. واضح است که پایداری و دوستدار محیط زیست بودن بسته بندی یک برند بر فروش و درآمد تأثیر می‌گذارد.

اگر این موضوع را در کنار رشد سریع تجارت الکترونیک در دو سال همه‌گیری کووید-۱۹ قرار دهید، خواهید دید که افزایش مخاطبین خرید آنلاین اهمیت بسته‌بندی برند را دوچندان کرده‌اند.

بنابر مقاله هالی آدامز با عنوان “روندهای بسته بندی در سال ۲۰۲۱ و پس از آن“:

بسته بندی در سال ۲۰۲۱ با تمرکز بر متریال و طراحی تولید می‌شود – به این معنی که بدنه محکم و پشتیبانی کننده برای محافظت از محصول، در کنار مواد با کیفیت و طراحی های مد روز برای ارائه جذاب‌تر محصول.

واضح است که امروزه وظیفه بسته بندی چیزی بیش از اطمینان از سالم رسیدن یک محصول است. اما بسته بندی برند دقیقاً چگونه بر تجربه مصرف کننده تأثیر می گذارد؟ بیایید بررسی کنیم.

بسته بندی برند چگونه بر تجربه مصرف کننده تأثیر می گذارد؟

پیش از رونق تجارت الکترونیک آنلاین، اکثر مردم برای خرید از فروشگاه ها دیدن می‌کردند. آنها قادر بودند خریدهای احتمالی را ببینند، لمس کنند، حتی بو کنند. آنها می‌توانستند مستقیماً با فروشنده درباره مزایا و معایب محصولات صحبت کنند.

خرید حضوری یک تجربه شخصی و عمیق از برند بوده و هست. اما سفارش آنلاین محصولات یک تجربه کاملا متفاوت است. مصرف‌کنندگان از اینترنت برای تحقیق در مورد کالایی که می‌خواهند بخرند استفاده می‌کنند و بدون دیدن یا لمس آن کالا، آن را خریداری می‌کنند.

بنابراین، تعداد زیادی از سفارش‌های آنلاین محصولات و خدمات مبتنی بر باور است – چه به معنای باور به خود برنده یا باور به نظرات مثبت سایر مشتریان.

بنابراین، چگونه مارک های آنلاین مصرف کنندگان را برای خرید ترغیب می کنند؟ مطمئناً، تبلیغات جالب توجه، تخفیف‌های انحصاری، و نظرات متقاعدکننده، هرکدام نقش خود را بازی می‌کنند. اما یکی از مهم‌ترین عوامل بسته بندی برند است.

اگر مصرف‌کننده‌ای دو محصول را از برندهای مختلف مقایسه می‌کند – هر دو با عملکردهای مشابه و نظرات مشتریان – در نهایت، به احتمال زیاد محصولی را انتخاب می‌کند که بسته ‌بندی و ارائه بهتری دارد.

بسته‌ بندی «مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و فرآیندهایی است که فراتر از یک جعبه معمولی است، همه چیز در مورد بازاندیشی بسته و تبدیل آن به یک اثر هنری است».

Swiftpak

بسته بندی سازگار با محیط زیست.

اگرچه سرمایه‌گذاری زمان و پول برای بسته ‌بندی محصولات ممکن است برای برخی کار سختی به نظر برسد، اما در واقع فرصتی برای ارتباط بهتر با مشتریان امروزی و تحت تأثیر قرار دادن آنها است.

به عنوان مثال، برندهایی که می‌خواهند برای تحت تأثیر قرار دادن مخاطبان هدف خود، شهرت پایداری کسب کنند یا شهرت خود را حفظ کنند، باید از مواد و روش‌های بسته ‌بندی سازگار با محیط زیست استفاده کنند.

یکی دیگر از دلایل تمرکز بر بسته بندی برند، افزایش دسترسی است. برندهایی که به فراگیر بودن و در دسترس بودن خود افتخار می‌کنند، نمی‌توانند فقط در وب سایت هایشان چنین باشند. این باید در کل تجربه برند آنها جاری شود و این شامل بسته بندی نیز می‌شود.

اگر شما مدیر محصول یک برند آنلاین بودید…

به عنوان مثال، بیایید وانمود کنیم که مدیر محصول یک برند آنلاین هستید که محصولات پاک کننده ارگانیک می‌فروشد. برای اکثر مصرف‌کنندگان، برچسب‌های محصول شما برای تشخیص چیستی کافی است.

اما مشتریان نابینا و کم بینا چطور؟ آنها چگونه بین محصولات شما تفاوت قائل می‌شوند؟ از این گذشته، هیچ کس نمی خواهد از شیشه پاک کن روی چوب استفاده کند.

در این مورد، منطقی است که شکلی از برچسب بریل را برای بسته بندی محصول خود لحاظ کنید. چه روی خود بطری ها باشد و چه به عنوان تگ، محصولات شما را برای همه قابل دسترس‌تر می‌کند.

در پایان، بسته بندی برند فرصتی را برای به اشتراک گذاشتن داستان برند با مصرف کنندگان فراهم می‌کند. این چیزی بیش از هویت بصری برند (رنگ‌ها، تصاویر و فونت‌های تعیین شده برای برند) نیست – هویت مشترکی است که در کل تجربه شما وجود دارد.

به این ترتیب، از اولین باری که مشتری با وب سایت یا شبکه های اجتماعی شما روبرو می‌شود تا لحظه ای که بسته خود را باز می‌کند، تجربه او ثابت و منحصر به برند شماست.

۳ شرکتی که بسته بندی برند خلاقانه ارائه کرده‌اند.

درمیان برندهایی که بسته ‌بندی های خلاقانه ارائه کرده‌اند، چند نام بزرگ به ذهن می‌رسد.

جعبه ها و کیف های آبی تخم مرغی تیفانی و رابین نمادین آنها را در نظر بگیرید. شما این رنگ را می‌بینید و بلافاصله برند مورد نظر را می‌شناسید.

یا Chanel No. 5 bottle را در نظر بگیرید. بلافاصله قابل تشخیص و منحصر به فرد برای زیبایی شناسی شانل است. در واقع بخشی از جذابیت محصول است.

در اینجا درباره سه برند متوسط که بسته‌بندی برند خود را به کار می‌گیرند بحث خواهیم کرد – به علاوه، نکاتی را ارائه می‌کنیم که سایر برندها می‌توانند از آنها برای بهبود ارتباطات خود استفاده کنند.

۱. مانند تلما، خلاق باشید!

اگر می‌خواهید کاملاً میخکوب نشوید، به Thelma’s Treats نگاه نکنید. کوکی‌های این برند مبتکر در بسته‌بندی‌های سفارشی، نمادین و به یاد ماندنی عرضه می‌شوند. به نام «جعبه فر».

بسته بندی که شبیه اجاق فر به نظر می‌رسد، در قسمت جلو باز می‌شود و کوکی ها روی ورقه ها بیرون می‌آیند، درست مانند یک فر واقعی. این یک تجربه سرگرم کننده، عجیب و غریب برای مصرف کننده است و با نوستالژی او بازی می‌کند.

بسته بندی برند

طراحی “جعبه فر” این افکار و خاطرات را برای مشتریان تداعی می کند. آنها را به یاد غذاهای جوانی و هیجان یک غذای تازه پخته می اندازد – جعبه گشایی را به بخشی جدایی ناپذیر از تجربه برند آنها تبدیل می کند.

حالا به این فکر کنید که بیرون آوردن کلوچه های گرم و تازه از فر چه حسی دارد. بو، انتظار. آیا این احساس با باز کردن یک بسته پلاستیکی Oreos ارائه می‌شود؟ خیر. (اگرچه اورئوها هنوز عالی هستند.)

در طراحی بسته بندی برند خود از خلاقیت نترسید. شما می خواهید که مصرف کنندگان برند شما را به خاطر بسپارند – به یاد داشته باشید که چه احساسی در آنها ایجاد می‌کند.

بسته بندی برند منحصر به فرد و سرگرم کننده یکی از راه های عالی برای انجام این کار است. بنابراین، اگر با تصویر و هویت برند شما مطابقت دارد، وقت آن است که خارج از چارچوب فکر کنید.

۲. مانند Huel آن را ساده نگه دارید!

گاهی اوقات، ساده واقعا بهتر است. و وقتی به بسته بندی برند بهداشتی و تغذیه Huel نگاهی بیندازید، واضح است که این یک شعار است که برند با آن زندگی می کند.

بسته بندی برند هوئل جسور، شیک و مینیمالیستی است و به عنوان گسترش دهنده هویت برند آن عمل می‌کند. چگونه این را بدانیم؟ فقط ماموریت هوئل را در نظر بگیرید:

“برای تهیه غذای کامل، راحت و مقرون به صرفه از نظر تغذیه‌ای، با حداقل تاثیر بر محیط زیست.”

واضح و دقیق است – بدون کلک، بدون هیاهو. دقیقاً مانند بسته بندی که در بالا مشاهده می کنید.

و این رویکرد ساده و تمیز به بسته‌بندی خارجی برند نیز گسترش می‌یابد. محصولات هوئل در جعبه‌ای مات و تمام مشکی ارائه می‌شوند – که “Huel” به‌طور برجسته در بالا و کناره‌ها دیده می‌شود.

وقتی باز می شود، همه موارد با فکر و دقت مرتب شده‌اند – هر چیز جای خود را دارد. هر محصول به وضوح برچسب گذاری شده است و به راحتی قابل شناسایی است، و به مصرف کنندگان اجازه می‌دهد تا خود برند را برند راحتی برای استفاده ببینند.

بسته بندی برند

برای بسیاری از برندها، سادگی کلید است. اما پیش از گرفتار شدن در روندهای برندسازی و طراحی برای به‌روز و مدرن ماندن، باید در نظر بگیرید که آیا جدیدترین سبک ها واقعاً با هویت برند شما مطابقت دارند یا خیر.

 Huel به عنوان یک برند می‌داند که چه کسی است و چه چیزی را نشان می‌دهد. شما هم مانند Huel هنگام انتخاب بسته بندی برند خود، ماموریت، ارزش ها و اهداف برند خود را در ذهن داشته باشید. اگر این کار را نکنید، ممکن است به یک تجربه بصری خوشایند اما نامرتبط دست پیدا کنید.

۳. ارزش های خود را مانند پاتاگونیا اولویت بندی کنید!

پاتاگونیا برندی است که به دلیل ابتکارات پایداری خود شناخته شده است. پاتاگونیا که خود را «برند فعال» می‌نامد، هرگز از پرداختن به مسائل سخت طفره نرفت.

اخیراً، پاتاگونیا به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای مسئولیت اجتماعی شرکت، طراحی مجدد بسته‌بندی خود را برای خط لباس Baselayer خود انتخاب کرد. آن‌ها برای این بسته‌بندی جدید طرحی می‌خواستند که ارزش‌های برندشان را حفظ کند – چیزی پایدار، سازگار با محیط زیست و عملی.

درنهایت به طراحی جعبه شش ضلعی مبتکرانه متوسل شدند که از نظر فضا کارآمد است و به راحتی روی هم چیده می شود. این طراحی نه تنها امکان حمل و نقل کارآمدتر را فراهم می‌کند، بلکه چیدمان در فروشگاه را آسان تر می کند. برد – برد.

بسته بندی برند

به خاطر داشته باشید، بسته بندی برند عالی فقط مربوط به طرح های زیبا و منطبق بر هویت بصری برند نیست. بلکه عملکرد بسته بندی هم مهم است. وقتی به بسته بندی برند خود به عنوان توسعه تجربه برند خود و فرصتی برای داستان‌سرایی برند نگاه می‌کنید، می توانید راه های کاربردی تر و خلاقانه تری برای بسته بندی آن بیابید.

بنابراین، هنگام طراحی بسته بندی برند خود، به یاد داشته باشید که اجازه دهید ارزش های برند شما را راهنمایی کنند و متمایز فکر کنید.

سخن نهایی

بسته بندی برند بسیار بیشتر از یک محافظ برای محصولات شما است. این فرصتی است برای ارتباط عاطفی با مشتریان، تقویت ارزش های برند و داستان سرایی برای برند.

با این حال، مهم است که ارزش ها و ادراکات مخاطبان هدف خود را هنگام طراحی بسته بندی برند خود در نظر داشته باشید. شما باید بدانید که چه چیزی برای آنها مهم است تا بسته بندی برندی را ارائه دهید که دوستش دارند و با آن ارتباط برقرار می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *