ماجراجویی در دنیای بسته بندی

آیا ویروس کرونا، بسته بندی پایدار را از بین برده است؟

۲۰ شهریور ۱۴۰۰
administrator پک باز

بسته بندی پایدار یا بسته بندی چندبار مصرف چقدر تحت تاثیر دغدغه اصلی مصرف‌کنندگان، یعنی سلامتی و ایمنی قرار گرفته‌است؟ و ویروس کرونا چقدر پیشرفت بسته ‌بندی‌ های پایدار را متوقف کرده‌است؟

کرونا و صنعت بسته ‌بندی:

اکثر تولیدکنندگان بسته ‌بندی در طول همه‌گیری کرونا فروش گسترده‌ای را تجربه کرده‌اند که از نظر تامین نیاز مالی و اقتصادی بسیار خوب پیش‌بینی می‌شود. اگر چشم‌انداز بازگشت سرمایه وجود نداشته باشد. سرمایه‌گذاران، سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. با توجه به نقش حیاتی بسته ‌بندی در زنجیره‌های تأمین کالا، همانطور که از عملکرد قوی آن در طول بیماری کرونا مشهود است. می‌توان نتیجه گرفت که اشتهای سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در صنعت بسته بندی دوام خواهد داشت.

نیکلاس موکت، یکی از شرکای شرکت Moorgate Capital

با رونق تجارت الکترونیک بازار آنلاین برای کالاهای نو و یا استفاده شده رونق یافته‌است. تقاضا برای بسته‌ بندی پزشکی به طور غیرمعمول افزایش داشته‌است. ناگفته پیدا است که تولید انواع بسته بندی غذا، جعبه غذای بیرون بر و جعبه فست فود افزایش یافته‌استç زیرا تقاضا از طرف  افرادی که برای غذا خوردن در خانه می‌مانند به میزان قابل توجهی بالا رفته‌است.

همه این افزایش تقاضای کاربران نهایی، فرصت‌هایی را برای بسته ‌بندی وحمل و نقل و تجارت عمده‌فروشی در طول زنجیره تامین ،به همراه دارد.

البته همیشه غیر از سمت برنده، سمت بازنده‌ای نیز وجود دارد. تقاضا در بخش‌های مختلف بازار به شدت تحت تأثیر قرار گرفته‌است. مانند سفرهای‌ هوایی، گردشگری و تفریح ، بعلاوه برخی خرده فروشی های خیابانی، به ویژه مد، متأسفانه ضربه سختی خورده است.

بسته بندی پایدار، کجای این ماجرا قرار دارد؟

هوشیاری زیست‌محیطی بازار مصرف عمومی، به طرز شگفت‌آوری خوب بوده است. حتی در برخی موارد نیز پیشرفت کرده است.

کنترل هزینه‌ها و تعادل در معادله‌ها

داده‌های بیش از ۴۰،۰۰۰ مصرف‌کننده در ۲۳ کشور جهان، که توسط پلتفرم اطلاعاتی Streetbees جمع‌آوری شده است. نشان می‌دهد که ۳۵ درصد از مردم در سراسر جهان عادات پایداری (استفاده کمتر از منابع طبیعی) خود را برای بهتر شدن اوضاع تغییر داده‌اند.

به طور طبیعی ، مساله بهداشت، حساسیت مصرف‌کنندگان را بالا برده است. به ویژه در روزهای اولیه قرنطینه که ترس از زنده ماندن ویروس بر روی مواد و سطوح ، به عنوان عامل خطری مرتبط با هر چیزی که به درب خانه شما می‌رسد را افزایش داد.

کوید و بسته بندی پایدار

تحویل بدون تماس” (Contacless) در حال حاضر واژه‌ای است که جزیی از واژگان ما شده و به بسیاری از افرادی که مجبور شده‌اند خود را منزوی کنندç اجازه دسترسی ایمن به لوازم ضروری روزمره را داده است.

آملیا دالس ، مدیر بازرگانی Garçon Wines
تحویل بدون تماس
تحویل بدون تماس

پیشگامان بسته‌بندی پایدار که می‌توانند خود را با این معیارهای جدید تطبیق دهند در حال پیشرفت هستند. از جمله شراب های Garçon که تقاضای بی‌سابقه‌ای برای عرضه بدون تماس با آب و هوا و  همچنین بطری‌های مسطح دوستدار صندوق پستی، داشته است.

COVID-19 پایداری را دوباره تعریف کرده است. با این حال ، اساساً ، سناریو ساده است. “اولویت های اصلی مصرف‌کنندگان این است که سالم بمانند. و تا حد ممکن کمتر هزینه کنند. چالش واقعی ارائه محصول با بسته‌ بندی واقعاً پایدار است که روی هر دو جعبه ثبت شده باشد.

کاوشال شاه، بنیانگذار و مدیر اجرایی EnvoPAP

شواهد مدیریت پسماند نیز این را بازگو می‌کند که همه‌گیری، شرکت‌های بسته ‌بندی را مجبور کرده است تا تصمیمات خود را در مورد راه‌حل های پایدار سرعت بخشند. و گواهی سبز خود را تقویت کنند.

بهداشت و پایداری به هیچ وجه در تقابل نیستند. چالش بزرگتر برای مشاغل، کنترل هزینه‌ها خواهد بود.

راجر رایت، مدیر استراتژی ضایعات و بسته‌ بندی در بیفا

آیا مصرف‌کنندگان، بسته ‌بندی پایدار می‌خواهند؟

در پی تحولات در قرنطینه ، صنعت بسته ‌بندی نیز با کاهش محدودیت‌ها با اختلال دیگری روبرو است. به عنوان مثال ، بازگشایی بارها و مراکز تفریحی تغییرات جدیدی را در زمینه بسته‌ بندی در رفتار مصرف‌کنندگان ایجاد کرده است. که با رعایت نکات بهداشتی انجام می‌شود

تحقیقات ما با YouGov نشان داد که مردم بطری‌های شیشه‌ای را به جای لیوان‌های پینتی (لیوان کوچک مخصوص در بارها) انتخاب می‌کنند. حدود ۶۰ درصد از بزرگسالان بریتانیایی می‌گویند در مورد نوشیدن در لیوان‌های قابل استفاده مجدد، به دلیل ترس از آلودگی احتیاط بیشتری دارند. و از هر ده نفر چهار نفر بیشتر از قبل از قرنطینه نوشیدنی‌های بطری شیشه‌ای را انتخاب می‌کنند.

.آدریان کری، مدیرعامل شرکت ظروف شیشه‌ای Encirc

در مقابل، برای سنجیدن ایمنی و پایداری ، به عنوان مثال می‌توان به این اشاره کرد که مردم علاقه دارند کافی شاپ‌ها علی رغم مسائل بهداشتی، خدمات خود را در فنجان‌های قابل استفاده مجدد، از سر بگیرند.

TerraCycle
برای اطمینان از بازگشت بسته‌بندی پایدار ، TerraCycle با همکاری تسکو ،برنامه خرید قابل شارژ (پر کردن) بدون زائدات، در بریتانیا را راه‌اندازی کرده‌است.

با توجه به فعالیت‌های موجود در ایالات متحده و فرانسه ، Loop تاریخ شروع اولیه خود را به دلیل کرونا به تأخیر انداخته بود. اما اکنون در حال پیشروی است و مارک‌های اصلی نیز، از Heinz تا Nivea ، ثبت نام کرده‌اند.

حمایت متخصصین بهداشت از بسته بندی پایدار

بیش از ۱۲۵ متخصص بهداشت از ۱۹ کشور جهان با امضای بیانیه‌ای را با Greenpeace USA از استفاده مجدد از لوازمی که قابلیت استفاده مجدد دارند حمایت کردند. و به خرده‌فروشان و مصرف‌کنندگان اطمینان دادند که چنین بسته ‌بندی هایی در طول کرونا، ایمن هستند.

بنابراین، در نهایت، پیام مشتریان این است. که بسته ‌بندی پایدار اولویت شماره یک در آینده و در دوران پسا کرونا در جهان، خواهد بود.

اهمیت بسته‌ بندی پایدار و روش‌های اقتصادی مدور(در چرخش) افزایش می‌یابد. رعایت اصول بهداشتی در حالی که پایداری و ثبات معیار متمایز کننده‌ای برای مصرف‌کنندگان است.

شرکت VYTAL

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *