ماجراجویی در دنیای بسته بندی

چگونه بسته ‌بندی لوازم آرایشی را طراحی کنیم؟

۲۳ مرداد ۱۳۹۹
translator آنگینه طهمازیان

صنایع کمی ‌وجود دارد که به اندازه صنایع آرایشی و زیبایی، پتانسیل جذب تعداد زیادی مشتری وفادار و سرسخت را داشته باشند و با توجه به این نکته، بسته‌بندی لوازم آرایشی دارای اهمیت بسیار است.

چگونه بسته ‌بندی لوازم آرایشی را طراحی کنیم؟

محصولات زیبایی از اجزای اصلی کابینت‌های حمام یا میزهای آرایشی در سراسر جهان است. در حالی‌که برخی افراد علاقه‌ای به آرایش ندارند، برخی دیگر اعم از خانم‌ها و البته برخی آقایان، آرایش را هنری  برای پوشاندن صورت می‌دانند. این بدان معناست که اگر شما صاحب خط تولید محصولات زیبایی یا لوازم آرایشی هستید، پتانسیل زیادی برای کسب و کارتان وجود دارد. هم‌چنین اگر می‌خواهید برندی در این تجارت بدست آورید و این کسب و کار را برای خودتان انجام دهید، نیازمند این هستید که راهی برای عبور از درهم برهمی‌ و شلوغی قفسه‌ها پیدا کنید. شما باید به مشتریان نشان دهید“این” همان رژ لبی است که مخصوص تو ساخته شده است. بهترین روش برای این‌کار، بسته‌بندی لوازم آرایشی شماست.

بسته‌ بندی لوازم آرایشی شما، اولین چیزی است که مشتریان بالقوه محصولات زیبایی خواهند دید. اگر بسته‌بندی شما توجه آن‌ها را جلب کرد و در مورد محصول‌تان صحبت کردند، احتمال زیادی دارد که آن‌را خریداری کرده و امتحان کنند. در غیر این صورت احتمالا محصولات شما توی قفسه‌ها فقط خاک خواهد خورد.
اما دقیقا چگونه باید بسته‌بندی لوازم آرایشی را طراحی کرد، که مشتری ایده‌آل شما فریاد بزند “آهان! من دیروز به این احتیاج داشتم؟”

در این مقاله سعی می‌کنیم راه‌های اساسی را به شما نشان دهیم تا بتوانید طراحی موفقی را داشته باشید و مشتریان را ترغیب کنید تا محصولات شما را خریداری کنند.

یک طراحی خیره کننده بسته‌بندی لوازم آرایشی
بسته‌بندی لوازم آرایشی

پیش طراحی بسته بندی لوازم آرایشی

قبل از اینکه طراحی بسته‌بندی‌تان را شروع کنید، نکاتی است که باید به آن توجه کنید.

مشتریان ایده آل خود را مشخص کنید

دانستن این‌که برای چه کسی طراحی می‌کنید مهم است. مشتری ایده آل شما کیست؟
آیا فقط دختران نوجوانی هستند که به دنبال جلب توجه پسران هستند؟
آیا خانم‌هایی هستند که می‌خواهند آرایش‌شان دقیقا با رنگ پوست‌شان مطابقت داشته باشد؟
مردان قوی هیکلی هستند که به دنبال پوست نرم کودکانه هستند؟
به محض اینکه متوجه شدید گروه هدف شما چه افرادی هستند، در بین محصولات آرایشی دنبال چه چیزی هستند، چه چیزی توجه آن‌ها را جذب خواهد کرد، می‌توانید طراحی را شروع کنید.

شخصیت برند لوازم آرایشی خود را تعریف کنید

همان اندازه که هویت مشتریان مهم است، هویت شما هم مهم است. هویت تجاری شما چیست؟ آیا تیره و کدر هستید مثل Urban Decay ؟ ساده و کلاسیک مثل Bobbi Brown ؟ لوکس مثل Dior ؟ در دسترس مثل Wet n wild ؟ شما به عنوان یک برند لوازم آرایشی چه کسی هستید؟ شخصیتی که می‌خواهید به مشتریان خود نشان دهید، چیست؟ قصد دارید چه عناصری را در طراحی بسته‌‌بندی لوازم آرایشی خود تعیین کنید؟

نحوه خرید مشتریان ایده آل لوازم آرایشی خود را تعریف کنید

نحوه فروش محصولات خود را مشخص نمایید. آیا محصولات شما به صورت آنلاین یا فروشگاهی فروخته خواهند شد؟ قرار است در یک بوتیک کوچک یا یک فروشگاه بزرگ فروخته شود؟
استراتژی طراحی شما با توجه به این موارد و حتی با توجه به مکانی که محصول شما قرار است در قفسه قرار گیرد، تغییر خواهد کرد.

برای برندتان یک خلق و خو تعریف کنید

مهم‌ترین چیز قبل از شروع طراحی خلق کردن یک حال و هوا برای برندتان است. تصاویر، رنگ‌ها، تبلیغات و هر آن‌چه را که احساس می‌کنید تجسم شخصیت برند شما خواهد بود را، دور هم جمع کنید. این‌ها در طی مراحل طراحی می‌توانند الهام‌بخش باشند.

اجازه بدهید ترندهای بسته‌بندی لوازم آرایشی الهام‌بخش شما باشند. اگر برای طراحی بسته‌بندی خود کمی‌ به الهام نیاز دارید، بهترین راه چیزی جز بررسی آخرین ترندهای طراحی بسته‌‌بندی لوازم آرایشی نیست. هنگامی‌ که بدانید در حال حاضر دقیقا چه چیزی ترند شده است، می‌توانید بسته‌بندی‌هایی را ایجاد کنید که در حال حاضر برای مشتریان شما مهم است و به شیوه‌ای مناسب با آن‌ها صحبت کنید. به یاد داشته باشید، اگر شما می‌خواهید رویکردی داشته باشید که مدرن و ترند باشد، باید جذابیت جهانی داشته و مقید به زمان خاصی نباشد. با این روش، طراحی شما می‌تواند برای مدت زمان زیادی به روز بماند.
در زیر ترندهای بسته‌بندی مواد آرایشی که امروزه وجود دارند را خواهید دید.

طراحی بسته بندی لوازم آرایشی:

نقش‌ هایی با خطوط پیچیده

خطوط پیچیده در بسته بندی لوازم آرایشی
بسته بندی طراحی شده توسط Anny.Kanev
طرح‌های پیچیده با استفاده از خطوط ریز و جزئیات زیاد یک ترند زیبا برای بسته‌ بندی لوازم آرایشی
طراحی شده توسط  bcra

طرح‌های پیچیده با استفاده از خطوط ریز و جزئیات زیاد یک ترند زیبا برای بسته‌‌بندی لوازم آرایشی است. به خصوص طرح‌هایی بر اساس نقش گل و طراحی‌های دستی، اگر هوشمندانه در بخش‌هایی از طرح قرار گیرند یا کل محصول را پوشش دهند، می‌توانند بسیار موفق باشند. اگر دنبال چیزی هستید که کم‌تر زنانه، در عین حال هم‌چنان ظریف و با جزئیات زیاد باشد، یک سبک هندسی تمیز و جالب برای شما مناسب است.
اگر برند شما به جزئیات توجه دارد یا اگر دنبال یک روش ظریف و درعین حال زیبا برای نمایش محصول داخل بسته‌بندی خود هستید، با ترسیم ترکیباتی که استفاده می‌کنید، روند طراحی را تسهیل کنید.

فونت‌های طراحی ‌شده یونیک

فونت در بسته بندی لوازم آرایشی
طراحی شده توسط  Luko

ترند قلم بُلد که در طراحی صفحات گرافیکی شاهد آن هستیم، به طور طبیعی به بسته‌‌بندی لوازم آرایشی نیز گسترش پیدا کرده است.
فونت‌های منحصر به فرد می‌توانند شخصیت کاملی به بسته‌بندی شما ببخشند. تایپوگرافی روشی مناسب، برای معرفی شما به عنوان یک برند است. یک فونت دست‌نویس هم می‌تواند چیزی باشد که شما را از جمع جدا کند و در ذهن مردم نگه دارد.

پترن های بُلد و چشم گیر، در بسته بندی لوازم آرایشی

پترن در بسته بندی لوازم آرایشی
بسته‌بندی طراحی شده توسط  CUPEDIUM

خطوط بلند، رنگ‌های درخشان و ترکیب آن‌ها با  ترند الگوهای بُلد، باعث می‌شود بسته‌بندی شما در قفسه‌ها جلب توجه کند. الگوهایی که در جای مناسب قرار گرفته‌اند و نگاه‌ها را به خود جلب می‌کنند، بسته‌بندی شما را جذاب و بی‌پروا می‌کنند. ظاهری جوان به برند شما می‌بخشند و شما را از دیگران جدا می‌کنند.
به خصوص الگوهای نامنظم، یک روند تکرار شونده است که می‌تواند به بسته‌‌بندی لوازم آرایشی شما وزن خاصی دهد. اما این بدان معنی نیست که برند شما باید نوپا باشد تا بتواند از این ترند استفاده کند.
الگوهای انتزاعی تا زمانی‌که از رنگ‌ها و شکل‌های مناسب استفاده کنند، می‌تواند برای هر برند تجاری استفاده شوند.

بسته بندی سیاه با فرم‌های موَرَب

رنگ سیاه در بسته بندی لوازم آرایشی
طراحی شده توسط ha ku

بسته‌‌بندی لوازم آرایشی سیاه و سفید روشی است که هرگز از آن خسته نخواهیم شد و تاریخ انقضا ندارد. در حالی که رنگ سفید انتخاب اصلی برای بسته‌بندی لوازم آرایشی بوده، چیزی که در حال حاضر در طرح‌های بسته‌بندی مشاهده می‌کنیم رنگ مشکی با طرح‌های خاص تک رنگ است. این طرح‌ها از الگوهای ظریف و طرح‌های ریز و درشت برای جلب توجه استفاده می‌کنند.
بسته‌بندی‌هایی که عمدتا مشکی هستند، لوکس به نظر می‌رسند و حال وهوای اسرارآمیز و جذابی دارند. نکته جالب‌تر اینکه، اگر شما یک طرح تک رنگ را انتخاب کنید می‌توانید مطمئن باشید که بسته‌بندی شما هرگز دمده نخواهد شد.

طرح‌ های گُلی، رنگ ‌های گرم و خاکی در بسته بندی لوازم آرایشی

طرح های گلی در بسته بندی لوازم آرایشی
طراحی شده توسط JA_Studio
رنگ در بسته بندی لوازم آرایشی
طراحی شده توسط CyanTriangle_com

بسته‌‌بندی لوازم آرایشی پوشیده شده از نقش‌های گل با رنگ‌های طبیعی و خاکی، ترند شیک و پرطرفداری است که هرگز از آن خسته نمی‌شویم. در حالی‌که این ترند دارای یک حس زنانه است، می‌تواند احساس خوب و آرامش را منتقل کند. این ترکیب از تصاویر گل‌دار سرسبز با تایپوگرافی‌های ساده منجر به ایجاد ظاهری نزدیک به سبک کلاسیک، در عین حال لوکسی می‌شود.

پاستل‌های مینیمالیستی مدرن

پاستل و مینیمالیسم در بسته بندی لوازم آرایشی
طراحی شده توسط my name is freedom

پاستل یا مینیمالیسم، این یک رقابت خاص بهشتی است.  در حالی‌که پاستل طراحی بسته‌بندی مینیمالیستی و به ظاهر خشن را نرم می‌کند، یک طراحی مینیمالیستی و تمیز باعث می‌شود که بسته‌بندی پاستلی شما مدرن و خاص به نظر برسد.
از هر دو استفاده کنید و طرح‌های متفاوتی را اجرا کنید تا ترکیب مناسبی برای نام تجاری خود پیدا کنید. می‌توانید با انتخاب یک سایه پاستل، طرح خود را ساده و شیک نگه دارید یا می‌توانید با ترکیبی از پاستل‌ها کار کنید، تا به ظاهری بازیگوش و رویایی برسید.
وقتی صحبت از بسته‌‌بندی لوازم آرایشی می‌شود، هر چیزی می‌تواند اتفاق بیفتد. جرات متفاوت بودن را داشته باشید! با طرح‌های مختلف بازی کنید. این طرح‌ها هستند که شما و برندتان را معرفی می‌کنند. طراحی خوب و منحصر به فرد، شما را از جمعیت متمایز می‌کند.

بسته ‌بندی لوازم آرایشی ایده آل خود را خلق کنید

حالا که از طراحی‌های مختلف الهام گرفتید، زمان مناسبی است که بسته‌‌بندی زیبا و لیبل‌های خودتان را طراحی کنید.

طراحی بسته بندی لوازم آرایشی برندتان را استاندارد کنید

اولین کاری که شما هنگام طراحی بسته‌‌بندی لوازم آرایشی خود باید انجام دهید، مشخص کردن عناصر طراحی است. چند عنصر مختلف وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر بگیرید:

استایل

اولین چیزی که می‌خواهید در نظر بگیرید خلق خو و شخصیتی است که می‌خواهید در بسته‌‌بندی خود بیاورید. آیا شما در طراحی خود به دنبال یک رویکرد مینیمالیستی هستید؟ یا می‌خواهید سبک حداکثرگرا یا ماکسیمالیست را انتخاب کنید؟ دانستن این‌ که چه سبکی می‌خواهید انتخاب کنید، به طراحی شما و تصمیم‌گیری‌های بعدی در مورد بسته ‌بندی لوازم آرایشی متناسب با اهداف کلی طراحی برندتان کمک خواهد کرد.
مشخص کردن سبک به شما در تعیین سایر عناصر طراحی که باید در نظر بگیرید نیز کمک می‌کند.

رنگ‌ها
استایل در طراحی بسته بندی لوازم آرایشی
طراحی بسته‌بندی این کرم‌های زیبا و چشم نواز توسط HollyM انجام شده است

در انتخاب رنگ بسته‌بندی لوازم آرایشی باید به چند چیز دقت کرد:
– با شخصیت برندتان متناسب باشد.
– توجه مشتریان را جلب کند.
– در رقابت بتواند حرفی برای گفتن داشته باشد.
مورد آخر به خصوص در دنیای پر از رقابت صنایع آرایشی و بهداشتی مورد بسیار مهمی‌ است.

در مورد انتخاب پالت رنگ برندتان فکر کنید. دقیقا مثل وقتی که رنگ‌های سایه چشم را کنار هم می‌چینید.
شما با انتخاب رنگ‌های مناسب می‌خواهید هویت خودتان را حفظ کنید. برای مثال صورتی، رنگی زنانه، سرگرم‌کننده و پراستفاده در صنایع زیبایی و آرایشی است. اگر از این رنگ استفاده کنید، فرآیند جلب توجه مشتری، از بین تعداد زیاد بسته صورتی رنگ در قفسه فروشگاه‌ها، کار سختی خواهد بود.
قابل تشخیص‌ترین برندهای زیبایی و آرایشی از رنگ به عنوان راهی برای ساخت برندشان استفاده می‌کنند. وقتی مردم به ارغوانی فکر می‌کنند URBAN DECAY یا وقتی به بُلد، سیاه و سفید فکر می‌کنند MAKE UP FOREVER به ذهنشان خطور می‌کند.

اگر می‌خواهید برندتان به همین اندازه موفق باشد شما باید همین راه را طی کنید. یک پالت رنگ برای برندتان پیدا کنید که نه تنها در قفسه دیده شود بلکه با برندتان سازگار نیز باشد.

فونت

برای برندتان همان‌طور که رنگ مناسب انتخاب کردید، یک فونت خاص هم انتخاب کنید. طوری که وقتی مشتریان شما در حال دیدن قفسه‌ها هستند به راحتی بتوانند محصول شما را تشخیص دهند.

آیا برندی دارید که کمی ‌روی لبه حرکت می‌کند؟ به سمت فونت بُلد بروید. از فونت‌هایی مثل Urban Decay استفاده کنید.
سرگرم‌کننده‌تر، زنانه‌تر و جذاب‌تر می‌خواهید؟ به سمت فونت‌های عجیب یا دست‌نویس بروید.

فونت‌های تمیز و پیشرفته چطور؟ می‌توانید از فونت‌های سنسریف استفاده کنید که مثل Chanel احساس مدرنی را منتقل می‌کند.

می‌خواهید به سمت احساسات کلاسیک بروید؟ مثل Clinique، از فونت‌های سریف استفاده کنید.
مسئله دیگری که موقع انتخاب فونت باید مد نظر قرار داد این است که بر روی بسته‌بندی شما چطور دیده می‌شود. مثلا می‌خواهید که فونت بسته‌بندی لوازم آرایشی شما، تمیز و خوانا باشد. حتی وقتی بر روی یک جعبه کوچک قرار می‌گیرد به راحتی قابل تشخیص باشد.

اطلاعات لازم برای بسته ‌بندی لوازم آرایشی خود را جمع آوری کنید

آیکون بسته بندی لوازم آرایشی
طراحی آیکون توسط DreamMaster

مرحله‌ی بعدی، جمع‌آوری اطلاعاتی است که باید بر روی بسته بندی لوازم آرایشی شما قرار گیرند.

بعضی از چیزهای اساسی که بر روی بسته‌بندی لوازم آرایشی دیده می‌شوند شامل:
– تصویری برای نشان دادن محصول
– لیبل تاریخ انقضا
– برچسب‌های هشداردهنده سازمان‌های دولتی
– تصاویر و گرافیک‌های اضافی
حالا زمانی است که باید نوع بسته‌‌بندی فیزیکی را انتخاب کنیم.

سه لایه بسته بندی لوازم آرایشی را بشناسید

لایه در بسته بندی لوازم آرایشی
۳ لایه بسته‌بندی در لوازم آرایشی

درست همان‌طور که در آرایش، با پرایمر شروع می‌کنید سپس با فوندانت ادامه می‌دهید و با پودر تثبیت‌کننده کار را تمام می‌کنید. وقتی صحبت از بسته‌بندی می‌شود نیز سه لایه مختلف وجود دارد که باید در موردش فکر‌کنید.
” بسته‌بندی خارجی، بسته‌بندی داخلی و بسته‌بندی محصول “

بسته‌بندی خارجی: اولین چیزی است که خریدار برای دریافت محصول شما با آن برخورد می‌کند. این بسته می‌تواند جعبه‌ای باشد که شما برای ارسال سفارش مشتری از انبار خود استفاده می‌کنید. یا کیفی باشد که در فروشگاه، محصول آرایشی خود را در آن قرار داده‌اید.
بسته‌بندی داخلی: دقیقا همان چیزی است که کالای شما داخل آن قرار می‌گیرد.
بسته‌بندی محصول: همان بسته یا ظروفی هستند که محصول شما درون آن قرار می‌گیرد، خواه یک لوله رژ لب یا یک شیشه فوندانت باشد.

انواع بسته ‌بندی لوازم آرایشی رایج در دنیای آرایشی

طرح بسته بندی رایج لوازم آرایشی
طراحی لیبل توسط ve_sta

وقتی صحبت از بسته‌‌بندی لوازم آرایشی و زیبایی است؛ هیچ حد و مرزی وجود ندارد. اولین چیزهایی که باید هنگام انتخاب بسته‌بندی خود در نظر بگیرید به شرح زیر است:

منظور از بسته‌بندی شما چیست؟
برای چه محصولی این بسته‌بندی را تولید می‌کنید؟

بدیهی است بسته‌بندی که برای برق لب استفاده می‌شود، انتخاب مناسبی برای روغن بدن نخواهد بود. بنابراین باید بسته‌بندی‌ای را برای محصولتان انتخاب کنید که بیشترین نزدیکی را به آن داشته باشد.
برخی از گزینه‌های محبوب بسته‌‌بندی لوازم آرایشی عبارتند از:

  • بطری‌های وکیوم
  • پمپ
  • اسپری
  • شیشه دهان گشاد
  • تیوپ
  • قطره چکان

بدیهی است که استانداردهای بسته‌بندی خاصی برای محصولات مختلف وجود دارد. به عنوان مثال بیشتر رژ لب‌ها در لوله‌های رژ لب قرار می‌گیرند. اما این نباید شما را از فکر کردن به ایده‌های جدید بازدارد! به عنوان مثال، برق لب را در نظر بگیرید. بسته‌بندی استاندارد این است که آن را در یک لوله با یک گره استاندارد قرار دهیم. گرچه مطمئناً این رایج‌ترین نوع بسته‌بندی است، اما بسیاری از برندها از “هنجار” منحرف‌شده و از گزینه‌های دیگری مثل شیشه‌های دهن گشاد و…. نیز استفاده کرده‌اند. بنابراین احساس نکنید که فقط باید در محدوده‌ی بسته‌بندی “استاندارد” حرکت کنید!

هنگامی‌که مشخص کردید چه نوع بسته‌بندی را می‌خواهید، باید بفهمید که چگونه و از کجا می‌خواهید آن را تهیه کنید.

یک نقطه کانونی برای طراحی بسته بندی لوازم آرایشی خود انتخاب کنید

به محض این‌ که مشخص کردید برای چه محصولی می‌خواهید بسته‌بندی انجام دهید، زمان فکر کردن در مورد طراحی است.
وقتی مشتری به محصول شما نگاه می‌کند، قبل از این که توجه مشتری به چیز دیگری در قفسه جلب شود شما چند ثانیه وقت دارید تا پیام خود را منتقل کنید.

طراحی برای محصول ارگانیک با مقوای کرافت


چیزی که می‌خواهید مشتری شما در مورد محصول شما بداند چیست؟ هر چه باشد، این همان چیزی است که باید در مورد طراحی بسته‌بندی شما به وجود بیاید.
آیا می‌خواهید آگاهی برند ایجاد کنید، طوری که مشتری به محض دیدن رژ لب یا کرم صورت بفهمد که این محصول شماست؟
آیا می‌خواهید لگوی برندتان را در مرکز بسته قرار دهید؟
آیا یک ماده خاص در محصول زیبایی شما وجود دارد که می‌دانید مشتری‌های شما را ترغیب به خرید می‌کند؟ اگر جواب شما مثبت است، باید این نکته را در طراحی بسته‌بندی محصولتان مورد توجه قرار دهید و پررنگ کنید.
در طراحی بسته‌بندی با تمرکز روی یک عنصر کلیدی، اطمینان حاصل می‌کنید که پیام شما به مشتری منتقل می‌شود.

در مورد مواد و گزینه‌ های چاپ ویژه خود فکر کنید

مرحله بعدی، انتخاب مواد و نوع چاپ است که در بسته‌بندی لوازم آرایشی خود از آن استفاده خواهید کرد. گزینه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانند بسته‌بندی شما را جذاب کنند. اما به خاطر داشته باشید: هرچه بسته‌بندی شما پیچیده‌تر باشد، هزینه‌ی بیشتری هم خواهد داشت.

بسته به نوع محصول، ممکن است برخی اصلاحات لازم باشد (برای مثال، اگر قرار است محصول شما در حمام گذاشته شود، بهتر است که برچسب‌های شما دارای روکش ضد آب باشد).
برخی دیگر از گزینه‌های طراحی، برای ایجاد یک ظاهر و احساس خاص هستند. مثل طلاکوب، نقش برجسته، افکت سه بعدی و …که مطمئناً باعث می‌شود بسته‌بندی شما احساس لوکس و سرگرم‌کننده‌تری داشته باشد. اما این کار به هزینه هر بسته شما نیز اضافه می‌کند. اگر مطمئن نیستید که چه گزینه‌هایی برای طراحی وجود دارد – یا با توجه به بودجه شما چه گزینه‌هایی امکان پذیر است – با طراح خود صحبت کنید.

چگونه طراح خوب برای بسته‌ بندی لوازم آرایشی پیدا کنیم؟

دو روش متداول برای طراحی بسته‌‌بندی لوازم آرایشی وجود دارد:

طرح مناسب بسته بندی لوازم آرایشی
طراحی محصول توسط Martis Lupus

خودتان طراحی کنید

البته اولین گزینه شما این است که خودتان کارها را انجام دهید. ممکن است برای کاهش هزینه‌ها وسوسه شوید طراحی بسته‌بندی را خودتان انجام دهید. البته ما این را توصیه نمی‌کنیم، مگر اینکه تجربه طراحی داشته باشید. طراحی بسته ‌بندی لوازم آرایشی، برای موفقیت در کسب و کار شما بسیار مهم است همین موضوع باعث می‌شود که این، روش مناسبی برای صرفه‌جویی نباشد.

یک طراح استخدام کنید

طراحی بسته بندی لوازم آرایشی
طراحی محصول توسط  CyanTriangle_com.

روش دیگر این است که طراحی را برای مدیریت پروسه طراحی بسته‌بندی لوازم آرایشی خود استخدام کنید. اگر می‌خواهید مستقیم با یک فریلنسر کارکنید، باید به دنبال کسی باشید که در زمینه طراحی بسته‌‌بندی محصول (بهتر است که به طور خاص در صنعت آرایشی) تجربه کافی داشته باشد.

طراحی را شروع کنید

وقتی طراح خود را انتخاب کردید، وقت شروع طراحی است! بعد از این‌ که طرح برندتان را با طراح خود مرور و دقیقا منتقل کردید که به دنبال چه چیزی هستید، از وی بخواهید که یک موکاپ تهیه کند.

موکاپ و طراحی بسته بندی لوازم آرایشی
موکاپ و طرح گسترده محصول

این کار، یک آگاهی از طراحی بسته‌‌بندی به شما می‌دهد که کمک می‌کند قبل از نهایی کردن طرح خود، آن را بررسی کنید. وقتی طرح موکاپ را دریافت کردید، طرح را از نظر تناسب بامحصولتان بررسی کنید.

برای ارزیابی موکاپ می‌ توانید این سوالات را از خودتان بپرسید:

  • آیا این طرح توجه مشتریانم را جلب می‌کند؟
  • آیا از روی بسته‌بندی مشخص است که این محصول برای چیست؟
  • آیا بسته‌بندی قابل استفاده و کاربردی به نظر می‌رسد؟
  • آیا بسته‌بندی می‌تواند در رقابت با بسته‌بندی‌های دیگر موفق عمل کند؟
  • این طرح به صورت سه بعدی چگونه به نظر می‌رسد؟ (حتی می‌توانید نقشه بسته‌بندی را پرینت کرده و آن را مونتاژ کنید تا درک واضح‌تری از شکل نهایی آن داشته باشید).
  • آیا این طرح بعد از گذشت چند سال، همان جذابیت الان را خواهد داشت؟

پس از تائید نهایی، طرح برای چاپ و مراحل پس از چاپ ارسال خواهد شد.

در صنعت زیبایی و آرایشی فرصت‌های زیادی وجود دارد. با محصول خوب و بسته‌بندی درست این فرصت نسیب شما خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 پاسخ به “چگونه بسته ‌بندی لوازم آرایشی را طراحی کنیم؟”

  1. محمد رضامنش گفت:

    سلام
    دمتون گرم. خدایی خیلی به درد من خورد این مقاله. من یه بوتیک لوازم آرایشی دارم و می خوام بسته بندی مخصوص خودمو داشته باشم. با مقاله تون کلی ایده برای طراحی بسته بندی لوازم ارایشی بوتیکم گرفتم.

  2. میثم اله‌داد گفت:

    متن خیلی خوبی بود و ترجمه هم عالی بود. از اینکه کپی رایت رو رعایت می‌کنی خیلی خیلی ممنونم.
    وجود سایت‌هایی با محتوایی از این دست غنیمت است. امیدوارم استمرار داشته باشید و ما هم استفاده کنیم.

    • زهرا احمدی گفت:

      وقت بخیر آقای اله داد عزیز
      از همراهی و دلگرمی شما ممنونیم و برای حرکت در این مسیر تلاش خودمون رو می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *