ماجراجویی در دنیای بسته بندی

طراحی بسته بندی برای کودکان، کیوت‌ترین محصولاتی که دیدید!

۹ آبان ۱۴۰۲
administrator پک باز

اگر قرار است برای محصولات ویژه کودکان بسته بندی طراحی و تولید کنید باید قوانین آن را بدانید.

بسته بندی برای کودک
اول ایمنی

اول ایمنی

بسته به سن بچه‌هایی که هدف قرار می‌دهید، باید برخی نکات اساسی ایمنی را در نظر داشته باشید. بسته بندی باید بهداشتی و ایمن باشد. وقتی والدین تصمیم به خرید برای کودکان خود می‌گیرند. می‌خواهند بدانند محصولی که می‌خرند برای بچه‌های‌شان بی خطر است. بنابر این بهتر است در تولید بسته بندی ویژه کودکان از موادی که برای آنها مضر نیست استفاده کنید. و این موضوع را روی بسته بندی ذکر کنید. همچنین از ترند حفاظت از محیط زیست غافل نشوید. والدین ممکن است طرفدار محیط زیست باشند. بنابر این ارزش این را دارد که کمی بیشتر خرج بسته بندی کنید. هم برای وجدان خود و هم برای گرفتن چند امتیاز از والدینی که سعی در انجام کار درست دارند.

رنگ‌های روشن

رنگ های روشن

اکثر ما می‌دانیم که بچه‌ها رنگ‌های روشن را دوست دارند. این یک موضوع علمی است. مغز کودکان تا بزرگسالی رشد می‌کند. و بخش عمده ای از آن ادراک است. مدارهای تصویری مغز کودکان در سنین پایین کاملاً توسعه نیافته است. بنابراین درک رنگ‌های روشن از تُن‌های خاموش راحت‌تر و تحریک کننده‌تر است.

اگر می‌خواهید توجه بچه‌ها را به بسته بندی جلب کنید، رنگ‌های روشن و رنگ های گرم راه حل مناسبی است. زرد و نارنجی می‌تواند آنها را جلب کند. در حالی که رنگ قرمز می‌تواند حواس آنها را تحریک کند. اشکالی ندارد که برای کنتراست بهتر، برخی رنگ‌های دیگر را وارد کار کنید. در واقع ، این می‌تواند باعث شود که رنگ‌های روشن بیشتر از دیگر رنگ‌ها دیده شوند. اما طرح کلی باید روشن و گرم باشد.

تنوع شکل و فرم

بسته بندی اسباب بازی

مینیمالیسم در طراحی برای محصولات بزرگسالان تکنیکی جذاب به حساب می‌آید. اما تکنیکی نیست که برای بچه‌ها جذاب باشد. بچه‌ها دوست دارند ماجراجویی کنند. این بدان معنا نیست که بسته بندی را طوری طراحی کنید که شلوغ و بهم ریخته باشد. اما خوب است از انواع شکل‌ها، فرم‌های مختلف حروف و رنگ‌ها به اندازه کافی استفاده کنید. تا بتوانید توجه کودک را به خود جلب کنید.

شخصیت های کارتونی در طراحی بسته بندی برای کودکان

تصادفی نیست که راهرو کُرن ‌فِلِکس‌ کودکان مانند یک وب سایت دوست یابی برای شخصیت‌های کارتونی به نظر می‌رسد. تقریبن به هر برند کُرن ‌فلکس‌ کودکان که نگاه کنید، با لبخند سفید مرواریدی برخی از حیوانات کارتونی مورد استقبال قرار خواهید گرفت. این یک انتخاب بامزه است که پشت آن اعداد سفت و سختی قرار دارد. مطالعات متعدد به نتیجه بخش بودن تصویر و کاراکتر به عنوان مهمترین عنصر بسته بندی برای کودکان اشاره دارد.

برای مواد غذایی کودکان، داشتن چهره دوستانه برای جذب بچه ها امری ضروری است. برای مثال کودک اگر غذای خود را در یک جعبه غذای کودک (هپی میل) که شکلی کارتونی دارد دریافت کند. غذا را با علاقه بیشتری می‌خورد.

با این حال ، حتی اگر در حال فروش اسباب بازی یا مجسمه‌ای هستید که از پنجره شفاف بسته بندی دیده می‌شود. یک کاراکتر کارتونی می‌تواند به قلقلک بیشتر کودک کمک کند. به خاطر داشته باشید که شما به موجودات زنده موجود در جهان محدود نمی‌شوید. برخی از به یاد ماندنی ترین شخصیت‌های کودکان از وسایل نقلیه و وسایل منزل ساخته می‌شوند. پس خلاق باشید.

نمایش محصول

نمایش محصول

وجود پنجره شفاف روی بسته بندی نکته مهم دیگری در طراحی بسته بندی اسباب بازی است. حتی اگر امکان دارد بهتر است کالای موجود در بسته بندی را بدون استفاده از لایه محافظ شفاف به نمایش بگذارید. تا از قفسه بیرون بپرد. حتی بزرگسالان نیز مانند کودکان دوست دارند محصول را لمس کنند.

سن کودک

همانطور که قبلن گفتیم کودکان به سرعت رشد می‌کنند. و ذهن آنها دائمن در حال یادگیری و بروز شدن است. طرحی که برای یک کودک ۳ ساله جذاب است نمی‌تواند برای یک کودک ۸ ساله جذاب باشد. مراحل رشد بچه‌ها سریع و کوتاه است. و با عبور از هر مرحله انگار از دانشکده جدیدی فارغ التحصیل شده اند. پس حواس‌تان به مخاطب هدف محصولی که برای آن بسته بندی طراحی می‌کنید باشد.

کودک درون

دنیا به اندازه کافی دلقک غمگین دارد. بعضی اوقات آنچه فکر می‌کنید بچه‌ها دوست دارند با آنچه بچه‌ها واقعن دوست دارند متفاوت است. پس کودک درون خود را در آغوش بگیرید. و اجازه دهید تخیل‌تان وحشیانه به هر سو برود. بچه‌ها هم تخیلی افسار گسیخته دارند و پشت هیچ منطقی گیر نمی‌افتند. بنابراین خودتان را ناک اوت کنید خلاقیت کودک درون‌تان را رها کنید تا درخشش واقعی محصول در چشمان کودک را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *