راهنمای کامل برندینگ ویتامین و مکمل
اصول اخلاقی برندینگ ویتامین
برندینگ ویتامین یا مکمل با ایجاد یک برند لباس یا راه اندازی یک فروشگاه تجارت الکترونیکی متفاوت است. همانطور که میدانید قوانین، مقررات و اصول اخلاقی مشخصی در این زمینه وجود دارد.
بیایید با قوانین و مقررات شروع کنیم. سازمان غذا و داروی ایالات متحده (معروف به FDA) دستورالعملهای دقیقی در مورد لیبلینگ برای ویتامینها و مکملها دارد. به عنوان مثال، برای اینکه ادعا کنید مکمل شما سرشار از ویتامین C است، باید حاوی بیش از ۲۰ درصد مقدار توصیه شدهی روزانه برای ویتامین باشد. قبل از هرگونه ادعای تغذیهای بر روی لیبل خود، مهم است که از مطابقت داشتن ادعاهایتان با دستورالعملهای سازمانها و ارگانهای بهداشت کشور اطمینان حاصل کنید. در غیر این صورت ممکن است شرکت شما جریمه شود یا محصولات شما از بازار رقابتی خارج شوند.
ادعاهای بیماری نیز همینطوراست. طبق دستورالعملهای FDA ، ادعای بیماری به عنوان “ادعای تشخیص، بهبود، تسکین، درمان یا جلوگیری از بیماری” تعریف میشود. ادعاهای بیماری نیاز به تأیید قبلی FDA دارند. و تایید FDA ممکن است فقط برای محصولات دارویی تأیید شده، ارائه شود. بنابراین اگر در آمریکا ویتامین یا مکمل به عنوان درمانی برای بیماری توسط FDA تایید نشده باشد. نمیتوان روی لیبل محصول، ادعای درمان بیماری را ذکر کرد.
غیر از قوانین و مقررات صنعت، شما باید بتوانید از طریق برندینگ خود، در مخاطب احساس اعتماد ایجاد کنید. “اعتماد” همیشه بخش مهمی در روابط تجاری به شمار میآید. بخصوص برای برندهای ویتامین و مکمل، بسیار مهم است. زیرا وقتی اعتماد وجود دارد، مشتریان شما محصولاتتان را خریداری و مصرف خواهند کرد.
در برندینگ ویتامین نقطهی تمایز خود را تعیین کنید
اگر در سالهای اخیر از فروشگاه غذاهای سالم بازدید کرده باشید. میدانید که صدها – شاید هم هزاران – مکمل در قفسهها وجود دارد. اگر میخواهید که محصول شما به دست مشتریان ایدهآلتان برسد. به یک روش متفاوت و خاص نیاز دارید.
هنگامی که میخواهید تفاوت خود را بفهمید. چند سوال اصلی را از خود بپرسید:
- برند شما چه مزیتی نسبت به برند رقیبهای شما دارد؟
- چرا مشتریان بالقوهی شما تمایل به همکاری با رقیبهای شما دارند؟
- هدف و رسالت شما به عنوان یک برند در زمینهی سلامت چیست؟
- شما چه چیز جدید و متفاوتی را برای صنعت سلامت به ارمغان میآورید؟
جوابهای شما به این سوالات، به شما کمک میکند تا به یک نقطهی قوت برای ایجاد تمایز برندینگ ویتامین خود در بین رقیبهایتان برسید.
دیدگاهتان را بنویسید