ماجراجویی در دنیای بسته بندی

بازاریابی تجربه ای اورنجینا (ORANGINA) طرفدارانش را به حرکت درآورد!

۶ مرداد ۱۳۹۹
translator آنگینه طهمازیان

بازاریابی تجربه‌ ای اورنجینا (ORANGINA) بر اساس رفتاری طراحی شده است که مردم وقتی نوشیدنی‌شان در یک دستگاه فروش، گیر می‌کند. انجام می‌دهند. یعنی ماشین فروش را تکان می‌دهند. حال بیایید ببینیم تیم ایده پردازی این بازاریابی تجربی چگونه از این رفتار الهام گرفته است.

بازاریابی تجربه ای اورنجینا و نقش کلیدی ماشین فروش

اورنجینا عملکرد آزاردهنده‌ی ماشین فروش را دست‌مایه بازاریابی تجربه‌ای خود قرار داد. و دو ماشین فروش را در دو منطقه شلوغ فرانسه نصب کرد.

ارتباط ماشین فروش با این برنداکتیویشن

در بازاریابی تجربه‌ای اورنجینا، هنگامی‌که مشتری‌ها بی­‌خبر از همه جا، سکه‌ای را درون دستگاه‌های فروش می­‌انداختند. با قوطی‌های گیر کرده در دستگاه فروش رو به رو می‌شدند. در این حال، برای ارائه کمک به مشتری‌ها ، صفحه‌ای روی دستگاه روشن می‌شد که از آن‌ها می­‌خواست برای دریافت نوشیدنی خود، دستگاه را تکان دهند. و بعد از این‌ که دستگاه تکان داده می‌شد، قوطی را تحویل مشتری می‌داد.

مفهوم-کمپین-تبلیغاتی-اورنجینا
در بازاریابی تجربه‌ای اورنجینا می‌توانی جهان را تکان دهی.

مفهوم بازاریابی تجربه ای اورنجینا

بازاریابی تجربه ای اورنجینا (ORANGINA) طرفدارانش را به حرکت درآورد

اورنجینا در این بازاریابی تجربه‌ ای از شعار “جهان را تکان بده” استفاده کرد تا به مشتری‌ها یادآوری کند برای مخلوط شدن پالپ نوشیدنی، قوطی‌اش را تکان دهند. این اولین باری نبود که برند اورنجینا برای تبلیغ و جلب توجه مشتری‌های خود، در بازاریابی تجربه‌ ای خود، آن‌ها را اذیت می‌کرد. کمپین بی تی ال (BTL) اورنجینا در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ طرفداران فوتبال را عصبانی ­‌کرد. درست هنگامی‌ که ممکن بود تیمی گل بزند قوطی‌های نوشیدنی آن‌ها به شکل کنترل از راه دور، تلویزیون را خاموش می­‌کرد.

آزار دادن مشتری‌ها توسط اورنجینا در بازاریابی تجربه‌ای قطعا یک ریسک بود اما راه تضمین شده‌ای بود که مردم در مورد برند اورنجینا صحبت کنند. و هیچ گاه آن را از یاد نبرند.

جاس داویج

برگرفته از نوشته‌ی جاس داویج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک پاسخ به “بازاریابی تجربه ای اورنجینا (ORANGINA) طرفدارانش را به حرکت درآورد!”

  1. علی ملکی گفت:

    به نظرم ریسک در این نوع بازاریابی تجربه ای زیاده چون ممکنه کلا نتیجه ی عکس بگیری.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *