ماجراجویی در دنیای بسته بندی

بسته‌بندی علیه آگاهی از برند!

۳ دی ۱۳۹۹
author پیمان پاکزاد

عاشق سفر و تجربه ‌های نو هستم. لذت سفر برای من از زمان حرکت، شروع می‌شود و از هر لحظه‌ی سفر لذت می‌برم.
از سال 1374، در فضای تبلیغات ایران عاشقانه سفر کرده‌ام. در آژانس‌های تبلیغاتی مطرح به عنوان طراح گرافیک، مدیر پروژه‌های تبلیغاتی، مدیر ایده‌پردازی و متخصص بازاریابی تجربه‌ای، کار کرده‌ام و در این مدت کمپین‌های تبلیغاتی متنوعی را برای برندهای ایرانی و بین المللی، ایده‌پردازی، مدیریت یا اجرا نموده‌ام.
سفر و تجربه در فضای تبلیغات ایران، کمک کرده تا دریابم گاهی راهکارهایی که توسط آژانس های بزرگ تبلیغاتی ارائه می‌شود با آنچه کسب و کارهای کوچک و متوسط نیاز دارند فاصله دارد و نمی‌تواند راه گشای کسب و کارهایی باشد که محصول یا مخاطب یا محل عرضه ای خاص یا محدود دارند. پس تصمیم گرفتم در خدمت این طیف از برندها باشم و با خلق ایده ها و راهکارهای تازه و کارآمد به رونق اونها کمک کنم.

بسته‌بندی علیه آگاهی از برند (PACKAGING VS BRAND AWARENESS)

تعداد زیادی از بسته‌بندی ها در دسته‌ی بسته‌‌بندی‌‌های استاندارد قرار می‌گیرند. همان‌هایی که ما هر روز در سوپرمارکت آن‌ها را با هم مقایسه می‌کنیم و یکی را برمی‌داریم. این میان بسته‌‌بندی‌هایی هم آنچنان چشمگیر هستند که مجال مقایسه را از ما می‌گیرند و ناگهان دست به سوی آن‌ها می‌بریم و برمی‌داریم. این بسته‌‌بندی‌ها خود را در جایی بالاتر از استانداردهای طراحی بسته‌‌بندی قرار داده‌اند و راهکار تازه‌ای برای جلب توجه خریدار و تاثیر بر تصمیم او در لحظه خرید یافته‌اند. از طرفی گاهی بسته‌‌بندی‌هایی آنقدر بد هستند که اصلن دیده نمی‌شوند تا مقایسه شوند.

پک هانتر بخش تازه‌ای در وبسایت پک باز است و من شکارچی‌ای هستم که بسته‌بندی‌های خیلی خوب و خیلی بد را از قفسه فروشگاه‌ها شکار می‌کنم و به پک هانتر می‌آورم تا ببینیم چرا موفق بوده‌اند و چرا موفق نبوده‌اند.

 شکار پک هانتر (۱) کف اصلاح آرکو است. زمانی که من آرکو را دیدم، در نقش شکارچی نبودم. بلکه به عنوان یک خریدار برای خرید کف اصلاح ژیلت یا نیوآ به فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی مراجعه کرده بودم. و آنجا بود که آرکو در لحظه‌ی خرید، گوی سبقت را از این دو برند با آن همه تبلیغات میلیون دلاری‌ شان ربود و خود را در دستان من جای داد. چنین چیزی قطعن نمی‌توانست اتفاقی باشد. کنجکاو شدم دریابم استراتژی پشت طراحی این بسته‌بندی چه بوده است که ناگهان توانسته منِ شکارچی را شکار کند؟ چگونه توانسته به این خوبی نقش فروشنده خاموش را بازی کند؟ جستجوی پاسخ این سوال‌ها موجب خلق ایده پک هانتر شد و من را بر آن داشت تا دست بکار شکار بسته‌‌بندی‌ها شوم و آن‌ها را با شما در میان بگذارم. شما می‌توانید داستان کامل ماجرا را در ویدئو زیر مشاهده کنید و نظر خود را در انتهای مقاله با ما و همراهان عزیز پک باز به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *