ماجراجویی در دنیای بسته بندی

مسئولیت اجتماعی ارکید (Orkid)؛ کمپین “شرم را کنار بگذار”

۳ آذر ۱۴۰۲
translator آنگینه طهمازیان

در ترکیه عادت ماهانه هم مانند هر مسئله دیگری که در مورد زن بودن است “شرم آور” تلقی می شود. برند ارکید مانند خیلی برندهای دیگر تصمیم گرفت قدم به مسیری بگذارد که دنیا را به مکانی بهتر برای زندگی تبدیل می‌کند. دنیایی که زنان بتوانند در آن آزادانه و با اطمینان زندگی کنند. هدف از مسئولیت اجتماعی ارکید این بود که تابوهای مربوط به زنان را بشکند و به” مشکلات واقعی” زنان اشاره کند.

هدف از برگزاری کمپین مسئولیت اجتماعی ارکید :

کمپین مسئولیت اجتماعی ارکید با هدف نشان دادن اینکه عادت ماهانه شرم آور نیست و گفتگو پیرامون این موضوع برای زندگی بهتر زنان در دنیا مفید است، برگزار شد.

بودجه :

۸۴۰۰ دلار

هدف نهفته در پشت پروژه، شروع مکالمه درباره عادت ماهانه و تقویت درک مخاطب از اهمیت این موضوع برای برند ارکید بود. ارکید در جهت رسیدن به هدف خود کار کرد و تعداد محدودی از بسته های ویژه طراحی شده خود را در مناطق مدرن و کلانشهرهای ترکیه که از رسانه های اجتماعی به طور فعال در آنها استفاده می‌شود ، پخش کرد.

توضیح ایده کمپین مسئولیت اجتماعی ارکید :

هنگامی که زنان می خواهند از مغازه ها پد بهداشتی بخرند، فروشندگان آن را با روزنامه می‌پیچند، زیرا مردم فکر می کنند دیدن پد بهداشتی در دست یک زن شرم آور است. اکثر مخاطبان هدف ما زنان بین ۱۸ تا ۴۵ ساله هستند و از این موضوع رضایت ندارند. آنها در رسانه های اجتماعی مانند توییتر به عجیب بودن این عادت اشاره می‌کنند. در کشوری که زنان به عنوان بخشی از زندگی روزمره خود با تبعیض جنسی، بدرفتاری، خشونت و موقعیت‌های شرم آور دیگر روبرو هستند، مردم بسته‌های خود را همیشه با روزنامه‌ها می پوشانند تا آنها را پنهان کنند. ما این نظرات مشتریان را گرفتیم و برای اینکه نشان بدهیم این یک واقعیت شرم آور نیست. بسته‌های خود را دوباره طراحی کردیم. برای رسیدن به هدف، از بسته‌بندی‌های خود به عنوان رسانه‌ای استفاده کردیم که واقعیت‌ها و اتفاقات شرم آور واقعی را پخش می‌کند.

توضیح نحوه اجرا :

کمپین ما به یک طراحی منحصر به فرد برای بسته‌بندی‌های محدود خود نیاز داشت. تصمیم گرفتیم در طراحی جدید، ما یک روزنامه انحصاری بسازیم که پیام واضحی درباره زن بودن در ترکیه منتقل کند. به همین دلیل اخبار مربوط به نابرابری را جمع‌آوری کرده و به عنوان خبر کوتاه خلاصه کردیم و شبیه به روزنامه طراحی کردیم. روزنامه ما دقیقا روی کاغذ روزنامه چاپ ‌شد. پس از چاپ طرح ، بسته‌های Always را با روزنامه ی خودمان بسته بندی کردیم و به فروشگاه‌های منتخب فرستادیم.

ارزش افزوده برند :

مصرف کنندگان، بسته‌بندی نسخه محدود ما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشتند و از پروژه تعریف کردند. این بازخوردهای مثبت باعث تقویت تصویر ما به عنوان برند برتر زنان شد که هدفش ایجاد شرایط بهتر زندگی برای زنان است.

تاثیر فرهنگی مسئولیت اجتماعی ارکید :

این آگاهی را در مورد اشتباه بودن این عمل گسترش دادیم. بعضی از فروشگاه‌ها اظهار داشتند که این عمل را کنار گذاشته‌اند. و دیگر پد بهداشتی را در روزنامه نمی‌پیچند. همچنین کاربران در توئیتر در باره اینکه چرا روزنامه پیچ کردن پد بهداشتی کار اشتباهی است با هم صحبت کردند.

فروش :

بسته های محدود ما در عرض ۳ روز فروخته شدند. و این یک موفقیت بزرگ برای مسئولیت اجتماعی سازمان (CSR) ما بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *