ماجراجویی در دنیای بسته بندی

ممنوعیت استفاده از ظروف پلاستیکی در اتحادیه اروپا

۱۳ تیر ۱۴۰۰

از تاریخ ۳ ژوئیه ۲۰۲۱ ( ۳ تیر ۱۴۰۰ ) تولید کارد، چنگال و ظروف پلاستیکی یکبار مصرف در سراسر اتحادیه اروپا ممنوع می شود. تمام محصولات پلاستیکی یکبار مصرف از بازار، در آلمان و سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا خارج می‌شوند. قانون ممنوعیت استفاده از ظروف پلاستیکی از این تاریخ لازم الاجرا می شود.

ممنوعیت استفاده از ظروف پلاستیکی

برلین – در آلمان و سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا ، همه محصولات پلاستیکی یکبار مصرف از امروز شنبه از بازار ناپدید می شوند. این دستورالعمل اتحادیه اروپا در مورد ممنوعیت ظروف پلاستیکی از سال ۲۰۱۹ را فراهم می کند.

محصولات یکبار مصرف مانند کارد، چنگال، بشقاب یکبار مصرف، نی نوشیدن، میله های همزن، سواب پنبه و چوب بالون پلاستیکی را تحت تأثیر قرار می دهد. ظروف و فنجان های نوشیدنی ساخته شده از پلی استر فوم نیز دیگر اجازه ورود به بازار را ندارند. از این پس، خرده فروشان موظف هستند از گزینه های قابل استفاده مجدد از شیشه یا فلز استفاده کنند.

فروش محصولات یکبار مصرف موجود در انبار

انجمن تجارت آلمان فرض می کند که “مقادیر بیشتری” وجود دارد که بازرگانی باید آنها را بفروشد. طبق اطلاعات خودش، انجمن ارقام دقیق تری ندارد.

دنیا در حال زدودن زباله های پلاستیکی

بشقاب های یکبار مصرف ، فنجان ها یا کارد و چنگال های ساخته شده از پلاستیک های زیست پایه یا تجزیه پذیر نیز ممنوع است. همین مورد در مورد ظروف یکبار مصرف ساخته شده از مقوا صدق می کند. که فقط قسمت کوچکی از آن از پلاستیک ساخته‌شده یا با پلاستیک پوشانده شده‌است.

قاشق ،کارد و چنگال های چوبی یکبار مصرف و دوستدار محیط زیست

اجرای ملی بخشنامه اتحادیه اروپا درباره منع ظروف پلاستیکی به عهده هر یک از اعضای عضو است. به گفته سخنگوی پارلمان اروپا، داده های معتبرتر درباره وضعیت اجرا فقط پس از مهلت مقرر در ۳ ژوئیه در دسترس خواهد بود. وزیر محیط زیست فدرال از این ممنوعیت استقبال می‌کند.

در آلمان، علاوه بر ممنوعیت موارد فوق، برچسب گذاری ویژه محصولات یکبار مصرف به اجرا در می آید، که هیچ پیشنهادی جایگزین برای آنها وجود ندارد. این محصولات شامل محصولات بهداشتی، لیوان‌های مخصوص تهیه پلاستیک، سیگار و فیلترهای پلاستیکی است. هدف از این علامت گذاری، هشدار دادن به مصرف کنندگان از آسیب های زیست محیطی ناشی از پلاستیک و آگاهی دادن به آنها در مورد دفع صحیح است.

ممنوعیت استفاده از ظروف پلاستیکی به زودی منجر به تولید و راه حل های بهتر ، نوآورانه و سازگار با محیط زیست خواهد شد.

وزیر محیط زیست فدرال (Svenja Schulze (SPD

اگر شما هم مثل ما دوستدار محیط زیست هستید، خواندن “مقاله بسته بندی چندبار مصرف یک فرصت تازه!“را نیز به شما پیشنهاد می کنیم.

منبع خبر:‌ germany.in-24.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *