ماجراجویی در دنیای بسته بندی

طراحی‌ بسته‌ بندی هوشمند

۲۹ دی ۱۳۹۹
طراحی بسته‌بندی هوشمند

طراحی بسته بندی هوشمند را اینگونه می‌توان تعریف کرد: بسته‌بندی اولین چیزی است که مشتری بالقوه قبل از بررسی محصول شما، با آن درگیر می‌شود. به همین دلیل جذاب و کاربردی بودن آن، بسیار حائز اهمیت است. بسته ‌بندی باید چاره‌ای برای مشتریان باقی نگذارد به طوری که گویی با آن‌ها زمزمه می‌کند: “سلام، این محصول را در سبد خرید خود قرار دهید! این دقیقا همان چیزی است که شما نیاز دارید! ” در این مطلب، ما ۱۵ نمونه عالی از بسته‌ بندی‌ هوشمند را جمع آوری کرده‌ایم و در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم. بیایید با هم این سفر الهام بخش را شروع کنیم!

طراحی بسته‌ بندی

قبل از طراحی بسته ‌بندی سفارشی برای محصول خود، بهتر است که ایده‌های موفق شرکت‌های دیگر را بررسی کنید. این به شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید در جهت جریان موجود در بازار حرکت کنید. و یا با طراحی بسته‌بندی هوشمند و کاملاً متفاوت، در بازار برجسته شوید.

طراحی بسته بندی هوشمند برای غذا

بسته‌بندی-غذا
منبع – Dribbble.com

امروزه ، سوپرمارکت‌ها مجموعه‌ای بامزه از غذاها را ارائه می‌دهند. مواد غذایی در بسته‌ بندی‌ های مختلف از ظروف یکبار مصرف گرفته تا قوطی‌ها به فروش می‌رسد. هنگام طراحی بسته‌ بندی، اولین چیزی که باید در نظر بگیرید شرایط نگهداری محصول‌تان است. همچنین نشان دادن برخی از فاکتورهای مراقبتی به مشتری‌ها، همیشه نتیجه‌ی خوبی به ارمغان می‌آورد. به عنوان مثال، می‌توانید یک دسته برای حمل و نقل راحت‌تر محصول در بسته‌بندی آن لحاظ کنید.

اگر در صنعت غذا فعالیت می‌کنید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی “راهنمای کامل برندینگ غذا” را حتما مطالعه کنید. ما در مقاله‌ ” راهنمای کامل برندینگ غذا “ به برندینگ غذا نگاهی کلی می اندازیم. و نشان می‌دهیم که برای تاثیرگذاری بر مشتری یا خریدار، نیازمند چه ابزاری هستیم.

طراحی بسته بندی هوشمند برای صابون

تولیدکننده‌های صابون دلیل خوبی برای ایجاد بسته ‌بندی در سایه‌های رنگی لطیف و ملایم (مانند بژ، صورتی کمرنگ و غیره) دارند. این رنگ‌ها با تمیزی و نظم ارتباط نزدیکی دارند. با درج مواد اولیه صابون بر روی بسته‌ بندی آن. علاقه و اعتماد مشتری‌های خود را جذب کنید. برای توصیف رایحه صابون از کلمات ترغیب کننده استفاده کنید. اگر این نکات را رعایت کنید، مشتری‌های شما نمی‌توانند در برابر خرید صابون شما مقاومت کنند!

طراحی بسته‌ بندی هوشمند هدیه

بیایید در این مورد پیش قدم شویم : بازار پر از کیسه‌های هدیه‌ی شبیه به هم است. وقت آن رسیده است که ایده‌های جدید خود را وارد بازار بسته‌ بندی هدیه کنید. سعی کنید بیرون از چارچوب حاکم در بازار، فکر کنید. خوشبختانه این گوشه از بازار از نظر خلاقیت محدودیتی ندارد!.

طراحی بسته بندی هوشمند برای محصولات زیبایی

در هنگام خرید محصولات زیبایی و لوازم آرایشی، مشتری در انتظار یک پک بسته‌ بندی جادویی است. از بسته‌ بندی خود استفاده کنید. تا مشتری‌ را متقاعد کنید که شما از تمام نیازهای او اطلاع دارید. و می‌توانید به او در رسیدن به نتیجه‌ی دل‌خواهش کمک کنید. با استفاده از متریال غیرمعمول، رنگ‌های اشباع نشده و الگوهای غیر منتظره بسته‌ بندی کنید. روی احساسات سرمایه گذاری کنید و مطمئن باشید که پیروز خواهید شد!.

بسته بندی لوازم آرایشی
منبع –  Dribbble.com

جواهر فروشی

بسته‌بندی جواهرات باید در تناسب با زیبایی محتوای درونش باشد. در طراحی بسته‌ بندی تجملاتی ، از رنگ بنفش – رنگ سنتی سلطنتی استفاده کنید. سایر گزینه‌های مناسب در این نوع بسته‌ بندی عبارتند از : قرمز، سیاه و سفید. فراموش نکنید که شکل بسته ‌بندی شما نیز مهم است. نظر شما درباره بسته‌ بندی‌های متناسب با تعطیلاتی مانند تولد و کریسمس چیست؟ برای جذب مشتری می‌توانید چندین طرح بسته‌ بندی متناسب با تعطیلات مختلف ایجاد کنید.

جواهر فروشی
منبع –  Dribbble.com

طراحی بسته بندی هوشمند برای شیرینی و شکلات

گاهی اوقات، بسته‌ بندی بیشتر از محتوای آن می‌تواند روی انتخاب مشتری تأثیر بگذارد. این نکته درمورد آب نبات کاملاً صدق می‌کند. تمام تلاش خود را بکنید تا یک طراحی بسته‌ بندی خلاقانه خوشمزه را انجام دهید. در چنین حالتی شما می‌توانید طعم و مزه‌ی چیزی که درون بسته است را به مشتری منتقل کنید.


طراحی بسته بندی هوشمند برای قهوه

وقتی نوبت به قهوه می‌رسد، رایحه باورنکردنی آن، ابزاری فوق‌العاده است. برای انجام بهترین تبلیغات. طراحان با دانستن این راز، از تمام استعدادهای خود برای تهیه بسته‌ بندی “سخنگو ” استفاده می‌کنند.

استفاده از سایه‌های قهوه ای، سیاه و طلایی نشان از دانه‌های بو داده قهوه است. رایج‌ترین تصویری که تا به حال روی بسته‌ی قهوه مشاهده کرده‌اید، یک فنجان با اسپرسو بخارپز یا کاپوچینوی خامه‌ای است.

بسته بندی قهوه
منبع –  Dribbble.com

طراحی بسته‌ بندی هوشمند برای چای

امروزه ترند سازگار با محیط زیست در هر صنعتی، پیشرو است. راهی پیدا کنید تا به مشتری‌های خود نشان دهید که شما تولیدکننده‌ی محصولات ترکیبی با کیفیت بالا و متشکل از انواع گیاهان و سایر مواد طبیعی هستید. به عنوان مثال، می‌توانید از یک بسته‌ بندی شفاف استفاده کنید. در عین حال، بسته‌ بندی شما باید محکم و بادوام باشد. تا در حمل و نقل چای نریزد و یا رایحه خود را از دست ندهد.

بسته‌ بندی محصولات دست ساز

اگر شما تولیدکننده و فروشنده کالاهای دست‌ساز هستید. مشتریان شما انتظار زیادی از بسته‌ بندی محصولاتی که می‌خرند، دارند. بسته‌ بندی محصولات باید به اندازه‌ی محتوای درونشان، منحصر بفرد و خلاقانه باشد. به جای استفاده از کیف و جعبه‌های رایج در بازار. سعی کنید به چیزی متمایزتر فکر کنید. به یاد داشته باشید که بسته‌ بندی شما تکمیل‌کننده‌ی شاهکارهای دست‌ساز شماست!

آیا احساس می‌کنید که پر از ایده‌های نو برای بسته‌ بندی محصولات خود هستید؟

خوب است! پس لطفا زمان را از دست ندهید و حتی یک دقیقه هم وقت را تلف نکنید و دست به کار شوید!

با داشتن چنین طرح‌های زیبایی در جلوی چشمان خود، مطمئناً دست به طراحی بسته‌ بندی هوشمند خواهید زد. و یک بسته بندی منحصر بفرد و کاربردی و متناسب با محصول خود خواهید ساخت. که بر مزایای خرید محصول‌تان می‌افزاید. در انتهای کار، لوگوی برند خود را به بسته‌ بندی اضافه کنید و از نتیجه نهایی لذت ببرید!.

لوبیای سحرآمیز خود را در طراحی بسته‌ بندی محصول، از ما دریافت کنید

حاصل عشق و ماجراجویی در دنیای بسته‌بندی، ارتباطاتی است که بین تیم پک باز و مشاوران و متخصصان حوزه برند و طراحی و تولید بسته بندی برقرار می‌شود. اینها لوبیاهای سحرآمیزی هستند که می‌توانند راهگشای برندها و صاحبان کسب و کار باشند. برای دریافت این لوبیای سحرآمیز، کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *