ماجراجویی در دنیای بسته بندی

برند اکتیویشن Brand Activation

۱۵ مهر ۱۴۰۰
administrator پک باز

برند اکتیویشن Brand Activation زیر مجموعه تبلیغات بی تی ال (BTL) است. و به فعالیت‌هایی گفته می‌شود که برند را در موقعیت چهره به چهره با مخاطب هدف قرار می‌دهد. در این روش به مخاطب فرصت داده می‌شود لحظاتی را در تعامل و ارتباط رودررو با برند تجربه کند.

برند اکتیویشن
برند اکتیویشن

تبلیغات بی تی ال که شامل برند اکتیویشن نیز می‌شود، می‌تواند به عنوان یک فعالیت مکمل در کنار تبلیغات ای تی ال (ATL) و تی تی ال (TTL) قرار گیرد. و مسؤلیت ارتباط رودررو با مخاطب بر عهده بگیرد. – مسؤلیتی که از عهده آن دوتای دیگر خارج است.

برای درک بهتر این موضوع می‌توانید سه نمونه از آن را در پک باز مطالعه نمایید.

مسؤلیت اجتماعی ارکید (Orkid)؛ کمپین شرم را کنار بگذار.

بازاریابی تجربه‌ای لیز (Lay’s)؛ هر چقدر می‌توانی چیپس بردار!

برند اکتیویشن کوکاکولا، ساحلی ها را خنک کرد!

بازاریابی تجربه‌ای رکسونا

معروف‌ترین انواع برند اکتیویشن عبارتند از سمپلینگ (Sampling)، نمایش محصول (Demonstration)، رودشو (Road show) و فلش ماب (Flash mob). ویژگی اصلی همه این روش‌ها این است که باید در محل تجمع مخاطب هدف اجرا شوند. مکان‌هایی نظیر مراکز خرید، سینماها، پارک‌ها، کنسرت‌ها و هرجا که محل تجمع مخاطب هدف باشد مکان مناسبی برای اجرای برند اکتیویشن است.

برند اکتیویشن

معروف‌ترین انواع برند اکتیویشن عبارتند از سمپلینگ (Sampling)، نمایش محصول (Demonstration)، رودشو (Road show) و فلش ماب (Flash mob). ویژگی اصلی همه این روش‌ها این است که باید در محل تجمع مخاطب هدف اجرا شوند. مکان‌هایی نظیر مراکز خرید، سینماها، پارک‌ها، کنسرت‌ها و هرجا که محل تجمع مخاطب هدف باشد مکان مناسبی برای اجرای برند اکتیویشن است.

مزیت‌های برند اکتیویشن Brand Activation

مزیت منحصر بفرد برند اکتیویشن، قابل اندازه‌گیری بودن نتایج آن همزمان با اجرای برنامه است. همچنین برند اکتیویشن های مانند سمپلینگ و نمایش محصول اگر در زمان و مکان درست اجرا شوند می‌توانند تاثیر آنی بر فروش داشته باشد. خیلی از اوقات نیز انواع برند اکتیویشن به صورت ترکیبی اجرا می‌شوند. برای مثال گاهی رودشو یا فلش ماب را با سمپلینگ یا توضیح محصول همراه می‌کنند تا به فروش محصول کمک کند. گاهی نیز سمپلینگ را با رودشو همراه می‌کنند تا برای مخاطب جذاب‌تر شود.

برند اکتیویشن

برند اکتیویشن های خلاقانه قابلیت هم‌رسانی در فضای مجازی دارند. در چنین مواقعی برند اکتیویشن به محتوایی برای هم‌رسانی در شبکه‌های اجتماعی تبدیل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *