ماجراجویی در دنیای بسته بندی

سمپلینگ Sampling

۱۵ مهر ۱۴۰۰
administrator پک باز

سمپلینگ Sampling زیر مجموعه تبلیغات بی تی ال (BTL) است. و از انواع برند اکتیویشن  Brand Activation به حساب می‌آید. در این روش به مخاطب فرصت داده می‌شود پیش از خرید محصول، آن را تست کند. این ویژگی سمپلینگ موجب افزایش فروش محصول می‌شود. گاهی جذابیت طراحی بسته بندی به تنهایی کافی نیست. زیرا همیشه خریدارانی هستند که به محصول بیشتر از بسته بندی آن اهمیت می‌دهند. چنین خریدارانی را با فراهم کردن امکان تست محصول، تشویق به خرید نمود.

Sampling

سمپلینگ می‌تواند به عنوان یک فعالیت مکمل در کنار تبلیغات ای تی ال (ATL) و تی تی ال (TTL) قرار گیرد. و مسؤلیت ارتباط رودررو با مخاطب بر عهده بگیرد. – مسؤلیتی که از عهده آن دوتای دیگر خارج است.

سمپلینگ معمولن در محل فروش محصول یا در نزدیکی آن انجام می‌شود. از این رو در دسته ابزار تبلیغ در محل فروش نیز قرار می‌گیرد.

مزیت‌های سمپلینگ Sampling

مزیت منحصر بفرد سمپلینگ قابل اندازه‌گیری بودن نتایج آن همزمان با اجرای برنامه است. یعنی در هر لحظه با شمارش تعداد سمپل باقی مانده در انبار می‌توان دریافت چند نفر سمپل محصول را دریافت نموده‌اند. همچنین برند اکتیویشن هایی مانند سمپلینگ و نمایش محصول (Demonstration) اگر در زمان و مکان درست اجرا شوند می‌توانند تاثیر آنی بر فروش داشته باشد. خیلی از اوقات نیز انواع برند اکتیویشن به صورت ترکیبی اجرا می‌شوند. برای مثال گاهی رودشو یا فلش ماب را با سمپلینگ تا به فروش محصول کمک کند. یا گاهی یا سمپلینگ را با رودشو همراه می‌کنند تا برای مخاطب جذاب‌تر شود.

Sampling
Sampling

سمپلینگ بیش از هر چیز می‌تواند به معرفی محصولات اف ام سی جی (FMCG) کمک کند. تنوع این محصولات در هر دسته به حدی است که خریدار را مقابل چندین انتخاب قرار می‌دهد. در چنین شرایطی سمپلینگ می‌تواند تصمیم خریدار را به سمت برندی که سمپلینگ می‌کند برگرداند. اگر سپلینگ با تخفیف در قیمت محصول همراه شود اثربخشی بیشتری خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک پاسخ به “سمپلینگ Sampling”

  1. سمانه گفت:

    خیلی خیلی جالب بود، ممنون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *