ماجراجویی در دنیای بسته بندی

راهنمای کامل برندینگ غذا

۱۵ آذر ۱۳۹۹

برندینگ غذا در فروشگاه :

واضح است که خرید آنلاین به این زودی‌ها به جایگاه خرید حضوری نمی‌رسد. اگرچه خرید آنلاین بسیار راحت است اما سهولت خرید آنلاین با یک کلیک نمی‌تواند جای جذابیت خرید حضوری را بگیرد. در صورتی که به فکر باز کردن یک فروشگاه غذایی یا نوشیدنی هستید، چند مورد هست که به نفع شما کار می کند.

فروشگاه-برندینگ غذا-بسته‌بندی

اولین و قابل توجه‌ترین فایده‌ی یک فروشگاه حضوری، مزیت ارتباط با یک فروشنده آگاه خرده‌فروش است. (شما این امکان را در فروشگاه‌های آنلاین ندارید). بازدید از یک فروشگاه حضوری به شما این امکان را می‌دهد که قبل از خرید محصول، آن را ببینید، لمس کنید و امتحان کنید (مانند پرو کردن لباس، خوردن شیرینی) و حتی محصول به دست، داخل فروشگاه راه بروید بدون اینکه هزینه‌ی حمل آن را بپردازید.

همان‌طور که در تصویر می‌بینید فروشگاه خمیر شیرینی‌پزی NYC، فضای باز و بازیگوشانه‌ای را به مخاطبانش ارائه می‌دهد که با هویت برند آن سازگار است.

برندینگ غذا در شبکه‌های اجتماعی (سوشیال مدیا) :

برندهای غذایی می‌توانند محتوای خود را در هر رسانه‌ی اجتماعی با موفقیت منتشر کنند. اما بهترین کانال‌ها برای برندینگ غذا معمولاً کانال‌هایی هستند که از نظر محتوا تصویر محور هستند. زیرا این کانال‌ها بستر داغی برای عکس‌های غذا هستند. اینستاگرام، پینترست و اسنپ چت با تاکید خاصی که روی محتواهای تصویری دارند، محل ایده‌آلی برای پیاده‌سازی استراتژی‌های برندینگ غذا به حساب می‌آیند. اگر محتوای‌تان ویدئویی است، می‌توانید از یوتیوب (YouTube) هم استفاده کنید. به علاوه ویدئوی خود را در یوتیوب به همه‌ی کانال‌های شبکه‌ی اجتماعی‌تان لینک کنید.

فراموش نکنید که هنگام راه‌اندازی یک کمپین شبکه‌ اجتماعی، به چارچوب‌های برندینگ خود پایبند باشید و در عین حال این دستورالعمل‌های ساده اما قدرتمند را دنبال کنید:

داستان سرایی کنید

سعی کنید محصول‌تان را با روایت داستان معرفی کنید. در صورتی‌ که بتوانید محصول خود را با داستان کوتاهی که خود بخشی از یک داستان بلند است (این داستان بلند می‌تواند روایتی از برند شما باشد و یا می‌تواند داستانی باشد که مخاطب آن را می‌شناسد و با شنیدن روایت شما سریعا به یاد آن داستان می‌افتد)، گام بزرگی در معرفی و شناخته شدن محصول‌تان برداشته‌اید.

روی محتوای بصری سرمایه گذاری کنید

همه چیز درباره محتوای بصری است. همان‌طور که می‌دانید عکس‌های بی‌کیفیت در شبکه‌های اجتماعی وایرال نمی‌شوند و ری اکشن کمتری نسبت به عکس‌های با کیفیت از مخاطبان دریافت می‌کنند. خود را جای مخاطبان قرار دهید و به تصاویر مبهم یا آماتوری فکر کنید که در هنگام گشتن در شبکه‌های اجتماعی، آن‌ها را می‌بینید. آیا در آن موقع تمایل دارید بیشتر و عمیق‌تر آن تصاویر را مشاهده کنید و یا سریع از آن عکس‌ها عبور می‌کنید؟ بله! اینجا دقیقا همان لحظه‌ای است که شما باید روی مخاطبان‌تان تاثیر اولیه را بگذارید. بنابراین تصاویر باکیفیت را در جذب مخاطبان خود جدی بگیرید. و در صنعت غذا از عکس‌های اشتهابرانگیز غافل نشوید.

عکس‌های زیر نمونه‌ی یک محتوای تصویری خوب از Milk Bar است.

منسجم و سازگار باشید

برای شبکه‌های اجتماعی‌تان یک تقویم محتوایی بسازید. بهتر است منظم و با برنامه‌ریزی پیش بروید. ممکن است شما هر روز هفته پست منتشر کنید که این ایده‌ی بسیار خوبی است اما اطمینان حاصل کنید که صفحه اینستاگرام، لینکدین و یا پینترست شما منسجم باشد. برای مثال اگر بعضی از عکس‌هایتان تاریک و نامنظم و برخی دیگر روشن و منظم باشد، به کاربران شما حس ناخوشایندی را منتقل می‌کند. هم‌چنین از هشتگ‌ها غافل نشوید زیرا آن‌ها کلید برقراری ارتباط شما با افراد بیشتری است. پس به آن‌ها مسلط شوید و از هشتگ‌های مرتبط با برند خود استفاده کنید.

مثال : Ice and Vice یک فروشگاه بستنی NYC، بیشتر عکس‌های بستنی خود را در پس زمینه سیاه می‌گیرد.

مثال : در حالی که Moon Juice، فروشگاه مکمل‌های مد روز در LA، عکس‌هایش در فضای روشن و رنگارنگ است که احساس سلامتی و نشاط را به مخاطبان منتقل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 پاسخ به “راهنمای کامل برندینگ غذا”

  1. انسیه ایمان پور گفت:

    ممنون از اطلاعات مفیدتون. لطفا در مورد چاپ مستقیم روی بطری یا شیشه محصول و یا برچسب هم مطلب تهیه کنید. ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *