ماجراجویی در دنیای بسته بندی

بررسی تاثیر تبلیغات BTL بر فروش محصول؛ با هومن وکیلی، بنیانگذار آژانس BTL گلدن لایت.

۳۱ شهریور ۱۴۰۱
author پیمان پاکزاد

عاشق سفر و تجربه ‌های نو هستم. لذت سفر برای من از زمان حرکت، شروع می‌شود و از هر لحظه‌ی سفر لذت می‌برم.
از سال 1374، در فضای تبلیغات ایران عاشقانه سفر کرده‌ام. در آژانس‌های تبلیغاتی مطرح به عنوان طراح گرافیک، مدیر پروژه‌های تبلیغاتی، مدیر ایده‌پردازی و متخصص بازاریابی تجربه‌ای، کار کرده‌ام و در این مدت کمپین‌های تبلیغاتی متنوعی را برای برندهای ایرانی و بین المللی، ایده‌پردازی، مدیریت یا اجرا نموده‌ام.
سفر و تجربه در فضای تبلیغات ایران، کمک کرده تا دریابم گاهی راهکارهایی که توسط آژانس های بزرگ تبلیغاتی ارائه می‌شود با آنچه کسب و کارهای کوچک و متوسط نیاز دارند فاصله دارد و نمی‌تواند راه گشای کسب و کارهایی باشد که محصول یا مخاطب یا محل عرضه ای خاص یا محدود دارند. پس تصمیم گرفتم در خدمت این طیف از برندها باشم و با خلق ایده ها و راهکارهای تازه و کارآمد به رونق اونها کمک کنم.

بارها شنیده و خوانده‌ایم که در حوزه محصولات FMCG از بسته بندی محصول به عنوان فروشنده خاموش محصول یاد شده است. اما آیا بسته بندی به تنهایی می‌تواند مسؤلیت قرار گرفتن محصول در سبد خرید مشتری را برعهده گیرد؟ پاسخ این سؤال منفی است. زیرا هیچ تضمینی وجود ندارد که بسته بندی محصول شما همواره بهترین بسته بندی روی شلف باشد. همیشه بهترهایی در بازار هستند که شما برای برای قاپیدن توجه مشتری با آنها گلاویز شوید.

شلف فروشگاه آخرین مرحله از تلاش همه جانبه برای فروش یک محصول است. هیچ برندی حاضر نیست به سادگی از تلاش برای موفقیت در مرحله آخر بگذرد و شانس خود را امتحان نکند. اینجا پای تبلیغات BTL یا بازاریابی تجربه ای به میان می‌آید. تبلیغاتی که طیف وسیعی از روش‌های ایجاد ارتباط رو در رو و مؤثر با مخاطب هدف را دربرمی‌گیرد. از POSM گرفته تا سمپلینگ، پروموشن، رودشو و ده‌ها روش دیگر که همگی بر پایه خلق یک تجربه شیرین برای مخاطب هدف ایده پردازی و اجرا می‌شوند. این روش‌ها امروزه اغلب با تکنولوژی در آمیخته‌اند.

برای آشنایی بیشتر با تبلیغات BTL، می‌توانید این مطالب را بخوانید:

گفتگو با همومن وکیلی

گفتگو با هومن وکیلی از این جهت برای ما جذاب بود که او تبلیغات BTL را از ابتدای مسیر کاری خود و از پایین‌ترین سطح تا بالاترین سطح آن انجام داده است و تجارب شنیدنی در این باره دارد. با قابلیت‌ها و محدودیت‌های آن آشنا است و همواره به دنبال خلاقانه‌تر و اثربخش‌تر برگزار کردن تبلیغات BTL است. هومن وکیلی معتقد است بازاریابی تجربه‌ای فقط ترقیب مشتری به یکبار خرید محصول نیست. بلکه باید بتوان تجربه‌ای چندباره و مستمر را با او رقم بزند. فقط در این صورت است می‌توان از تبلیغات BTL به عنوان یک مکمل برای افزایش فروش محصول استفاده نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *